Dill på morötter

Ja, jag har fått dille på morötter.
Och jag stavar fel med flit. Med magi tänkte jag när jag stod ut i köket och tänkte på det här inlägget. Med flit heter det ju, eller vilje, men inte magi. Ibland så. Rivna, kokta, ugnsstekta och råa. Bara det är morötter så går det ner. Kassler och potatisgratäng, med kokta morötter. Lasange med rivna morötter. Nu står det kokta morötter och väntar på falukorv i ugn med potatismos. Nån dag snart blir det kött med klyftpotatis och ugnsrostade morötter. Sa jag att jag har dille på morötter?

Kommentarer
Postat av: Chathrine

ååh stuvande morötter...mm eller rårivna med äpple. Jag köper såna små för en tia och har i väskan. Perfekt när man blir lite hungrig.

2010-01-14 @ 12:39:35
URL: http://snovit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0