Baka pizza med bakmaskin


Själva maskineriet, the bakmaskin!


Veven som man sätter i bunken.
Felet på första var att vevens hål var massa större än pinnen!


Vätskor och salt i först, sen mjöl och torrjäst i en grop.


Sätter i bunken och väljer rätt program; 9 deg.


Gör man bröd väljer man också "hur brunt" det ska bli,
och vikten på brödet.
Behöver man, sätter man timer på när det ska vara klart.


Tryck start och the magic happens!


Det piper rätt högt och länge för det är färdigt,
och så hittar man sig en deg (annars ett bröd då)!


En perfekt det och jag blev positivt överraskad verkligen!


Oscar hade bara skinka kassler på sin,
jag hade kyckling, banan, jordnötter och curry på min också.


Jag fick egentligen inte fota den så man såg hur han lurade mig,
jag såg inte när jag la på kycklingen hur liten bit jag gjorde på, hah!


Efter 15-25 minuter blir det så här goooott!
Curry på min sida, inte bränt.

Sen tänkte jag, varför inte?
Hahaha, veven när den rör om smeten!


Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Men vilken häftig sak! :O Hur mycket kostade den egentligen????? Tack för bilder + film! Wow liksom :D Pizzan såg ju hur smarrig som helst ut..

2010-01-06 @ 22:29:22
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0