Inte lika bra

Ja, badet var ingen höjdare idag direkt. Jag kände mig mest tråkig och tjatig, kändes nästan som jag tappade tålamodet efter fem minuter.

Alla var duktiga och så men det blev lite enformigt och tröttsamt på nåt sätt. Det tar ett tag, sen kommer dom igång och sen är det så. Plus att en mamma till ett barn vi haft alla mina fyra terminer tyckte att det inte var roligt att lägga ut massa pengar på att barnet skulle göra samma sak som det alltid gjort, om och om igen. Och mamma försökte förklara att det var så många som inte kunde lika mycket så man kan ju inte gå direkt på. Och då tyckte hon att barnet kanske visst skulle gått vidare. Mamma försökte igen, för vi hade faktiskt diskuterat det så sent som förra veckan, med att säga att det barnet behöver tänka på är att lyssna på oss och göra som vi säger. "Ja, men när den har gjort det en gång och kan det så blir den uttråkad" svarar mamman kyligt.

Jag försökte säga att ja, men så har det varit sen första terminen. Barnet är jätteduktig och kan verkligen mycket men måste öva. Man kan inte allt efter ett försök och även om man är duktig så finns det nästan alltid nåt att fila på. Så även i detta fallet. När jag och Oscar pratade om det så jämförde vi det med att gå i skolan. "Nej, jag har redan gjort ett mattetal med plus, nu är det tråkigt. Jag vill göra nåt annat." och visst jag kan förstå att barn känner så men hade föräldrarna tagit upp det med oss tidigare - och framför allt med sitt barn - hade det kanske gått att göra nåt åt det tidigare. Mycket ligger ju hos dom att se till att barnet utnyttjar all tid den har i simskolan.

Ja, så det gick jag och störde mig på ett tag. Och sen var det samma visa med dom två andra grupperna som den första. Och det kändes som jag bara tjatade och tjatade. Ne, hela dagen kändes så bra men så blev det så fel när vi kom dit. Vet inte om det var för att vi var så sena så det var så stressigt. För jag vilade ändå 20-30 minuter innan vi åkte och blev mycket piggare. Eller så var det bara en sån dag. Den var så pepp och bra men så blev det inte så. Men skåpet är sprutat med döda-kryp-sprej så nu ska vi strax krypa till kojs och tacka för idag, hoppas att morgon dagen börjar och fortsätter lika bra, och slutar så också. så tack, och god natt. Sova gott.

Kommentarer
Postat av: Marina

hm barn blir lätt uttråkade men om han/hon är bra på att simma sen så kanske ungen kan tycka det är kul? För att den är bra på något...om du förstår vad jag menar :)

kram

2010-02-08 @ 12:18:26
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: ♥ Jasas

Men åh, så dumt :( Hon mamman verkar ju inte ha lite höga mål? Ni vet ju vad ni sysslar på och jag skulel aldrig få för mig att uttala mig om sånt. Visst att man kan fråga eller så, men att vara så kylig och tyken - nej tack?



Flytta ditt barn då, liksom? Ni kan ju inte dela upp gruppen i 15 olika grupper dom gör si, och dom gör så osv. Det är väl klart att dom ska öva så att det verkligen sitter! Och just att dom lär sig att lyssna på er!



Vad himla tråkigt :C

2010-02-09 @ 20:56:14
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0