En dag i ugnen

Har en runda... fattar inte varför jag tappar ordet hela tiden... brullar? Muffins? Scones? Baguetter? Nej, det vill sig inte, sånt jag gjorde förut av pizza deg, en runda sånt som står och svalnar. En limpa i ugnen tillsammans med den Karibiska koksosananaskasslergratängen, fast utan kokos men med ananas. Hehe, funderade nu på om den smakar av sig nåt till brödet, kan ju bli spännande sen att testa.

Ja, så ugnen har fått veta att den lever idag. Två omgångar sånadär brödbullar, omelett, limpa och gratäng. Hade tänkt göra kladdkakemuffins också men hann inte riktigt med och jag har inte ens kommit in i duschen än. Men, då får den nog vänta till imorgon faktiskt. Nu har jag ingen ork eller lust att gå in och så får jag vänta så håret torkar men så ska vi också äta och... Ja, jag dushar imorgon helt enkelt.

Nu är det bara några minuter kvar på maten så jag får börja göra allt redo för att äta, ska bli spännande med ananas i. Hade faktiskt banan i också. Vi ska äta den med kyckling, fast det "riktiga" kycklingreceptet då och inte bara byta kassler mot kyckling, här i veckan och jag kunde inte riktigt vänta så jag körde med banan redan idag. Spännande värre. Oj, nu piper det!

Kommentarer
Postat av: JASAS.se

Nu blev jag nyfiken på hur det smakade? :D



Duktig du var som bakade / lagade mat så mycket!



Du menade inte tékakor..? Jag finner inte ordet du söker!

2009-10-07 @ 22:36:40
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0