Semester bröd

Så gott var det förut när jag skulle ta en macka. Hade köpt typ frallor och när jag öppnade påsen och doften av gott slog emot mig så tänkte jag bara semester! Typ plastbestick och papperstallrikar, en rastplats och dom bröden. Fick som en flasback även om jag inte ens vet om jag ätit dom tidigare?

Men mysigt var det, kändes som jag satt på den där bänken med mjukost bredvid mig och skulle bre med min plastkniv, på dessa smarriga mackor. Lustigt, ändå.

Funderar på om det hänger ihop med ett minne jag har. Minns inte var vi hade varit, men det var jag, mamma och pappa. Vi var på väg till min kusins kalas så det var sommar. Men det var en bit kvar så vi gick in och köpte hönökaka (hönekaka?) och mjukost för att äta. På vägen, fast i gräset när vi var stilla lite.

Bara det att när vi satt oss kommer vi på att, hmm, hur brer man mjukost utan kniv? Tänkte ju att hön*kakan var smidig att äta så, men kniven hade vi inte en tanke på, hah!

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Mysig flashback i vilket fall :)

2009-05-29 @ 10:06:11
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0