Jag har en ängel



Jag får säga som mamma, detta är på gränsen av vad jag tror och inte tror på.
Men nu har hon testat, och jag får säga att hon tror på det och är glad att hon testat.

När vi var där i söndags, hör jag henne säga
"Åh, jag som ville hunnit tända ljuset till min ängel innan vi åker"
och jag undrade vad hon sa och fick till svar "Ja, ängla ljus"
och jag trodde hon menade Engla, och släppte det.

Sen fick jag ett mail, lite mer förklarat vad hon menade med ängel.
Hon känner tydligen en som hon tror har rötterna i Västindien, och som har haft det lite jobbigt.
Hon hade blivit uppringd av en släkting som berättat om det här och nu kan man säga, att det går bättre.
Så när mamma fick chansen så hakade hon på, och jag kunde ju inte säga nej när hon säger att det funkar.

Man har ängeln i fem dagar.
På femte dagen skickar man den vidare till någon, eller tillbaka till himmelen.
Man har då tre änglar att skicka, till vem eller var till man vill.

När man får en ängel ska den som skickar henne, skicka ett SMS (eller ringa) så man vet när det är dags.
Då öppnar man dörren och hälsar henne välkommen.
När man känner att hon kommit in går man och skriver ner tre önskningar.
Den lappen lägger man under en assiett som man ställer ett äpple på.

Egentligen ska man ha ett vitt ljus brinnande hela tiden under dessa dagarna,
vi kör med värmeljus som vi tänder så fort det slocknat.
Grejen är att man får inte lov att blåsa ut ljuset själv.
Och så ska man även ha en vit blomma, i det hela.

Så nu ska jag vänta i fem dagar och jag hoppas att hon är här.
Det kändes lite dumt igår, och läskigt, att stå dörren öppen med grannarna springandes.
Men jag hoppas och tror att hon hittade in, i vilket fall.

Känns lite spännande, men samtidigt lite fångigt.
Framför allt när man står i dörren och pratar för att välkomna henne.
Men, det kan ju inte skada att testa så varför inte?
Och de jag känner som testat, säger ju att det har funkat.

Tror det tar sitt lilla tag innan jag kan svära på hurvida det funkar eller inte,
eftersom jag valde önskningar lite längre fram i tiden.
Men hon är välkommen och sen får vi se vart dom tar vägen,
när dom är klara här.

Kommentarer
Postat av: Marina

hm ja du måste givetvis berätta hur det gick sen

kram på dig

2009-06-10 @ 10:03:43
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: Jasas.se

Håller med Marina :O

2009-06-10 @ 21:55:44
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0