Så ligger landet

Lyssnade precis på radio för att få lite bättre besked. Frågade mamma innan och hon sa att vid 9-nyheterna hade dom sagt att det inte var kontrollerat. När jag kommer upp och berättar det för Oscar säger han att han lyssnat p sändningen från 8.30 och då sa dom att det var kontrollerat.

Men nu vid halv sa dom att det var kontrollerat men dom räknade med att det skulle blossa upp eftersom det brukar blåsa mer på morgonen (eller nåt sånt). Runt 30 (tror jag läste 33 i Aftonbladet?) människor är evakuerade från 15 hem men inga skadade eller byggnader som tagit eld än.

Runt 200 hektar skog som brinner och dom vet inte varför. Men det märks ju att det är stort när det brunnit sen säkert 16-17 igår eftermiddag. Och än är det inte släkt.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Kontroll och kontroll... men den har inte spridits som de befarade, och det är alltid positivt. Men usch, det är sånt här jag kan drömma mardrömmar om.

2009-04-26 @ 11:19:23
Postat av: Jaaasas

Jag hörde om detta på radion :O Hörde "nödinge" och tänkte direkt på dig.

2009-04-26 @ 14:26:09
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0