Lista aka tidsfördriv

Inne på jasas.se hittade jag en lista, aka tidsfördriv:

Vilken svordom använder du mest? Fan ploppar nog ut här och var.
Äger du en iPod? Nej, och kommer nog aldrig göra heller.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Ett larm 8.00 och ett 8.15.
Hur många resväskor äger du? En resväska, en sportbag, en mindre sportbag, en strandväska, två ryggsäckar, en väska, en annan slags väska. Och lite så.
Använder du flip-flops? Ibland, om det "passar".
Var köper du dina matvaror ifrån? Ica mestadels och Lidl i övrigt, extremsällan Willys.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Jag står oftast bakom, men försöker lära mig att stå framför också. Igen.
Vilken var den senaste filmen du såg? Tack och lov var det nyss så jag kommer ihåg: Ocean's Twelwe!
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Alltså, jag har absolut inget emot att umgås med såna som har barn, men jag tycker det är trevligt att en av 365 dagar få träffa personen innan dom blev mamma/pappa. Sen kan vi ses 364 dagar med barn.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Ta körkort, och sen bil då.
Har någon någonsin kallat dig lat? Minns jag inte, säkert nån gång.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Bara naturläkemedel, te och bad. Innan jag skulle göra min galloperation och fattade att det var tankarna som förstörde min sömn. Men det hjälpte dock inte.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? The Corrs - Best of.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Finns ingen sån just nu, där emot saknade jag tiden då jag var tokig i Backstreet Boys igår när jag hörde en gammal låt på radion, så nästan så dom är det för att jag har så mycket minnen och glädje i deras musik.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Det är ju bara måndag, men på sätt och vis hörde jag väl en i fredags i alla fall.
När var senast någon stötte på dig? Fråga mig inte, fråga dom som är runt mig för jag ser inte sånt, haha!
Vad åt du till middag senast?
Pasta med pastasås med kassler.
Använder du huvtröjor? Ja, har "alltid" gjort, älskar dom verkligen!
Kan du vissla? Ja, ibland även utan mening när jag står och pratar.
Vem var den senaste som ringde dig? Jessica faktiskt, haha! "Klarar dom sig inte en minut utan dig?" frågade Oscar, velpannor som dom är.
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Jag minns bara Liseberg, och där är det... Slänggungorna? FARFARSBILARNA!!
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Absolut, alla gör det om alla.
Vilket riktnummer befinner du dig i? 0707?
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, Bamse och Bumbibjörnarna är sånt som jag verkligen vet att jag tittade på, men mycket annat också.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Vårt lilla torg är väl inte så stort, ska det vara köpcentrum får jag väl säga Nordstan i Göteborg, och det är ju rätt stort, haha!
Hur många syskon har du? En liten bror.
Är du blyg inför det motsatta könet? Nej, inte mer än det samma.
Vilken film kan du alla replikerna till? Om jag ser den, kan jag nog fortfarande alla till Grease, dom flesta i alla fall. Den jag kan flest till.
Äger du några band t-shirts? Flera Backstreet Boys, sen har jag även Five, Magnus Uggla+The Ark+Håkan Hellström och det var nog dom med band, tror jag. Städer och Suomi har jag en del.
När flög du senast? Aldrig gjort in all my life.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fyra, och två som väntar på montering.
Läser du för skojs skull?
Det är väl bloggar då, och nöjesdelarna i tidgningarna om dom är i närheten, sen försöker jag ju komma ihåg att läsa i min bok "Min bästa väns dotter".
Pratar du några andra språk? Engelska mest/bäst. Förstår liite spanska och kan typ jag heter, är gammal och så. Och så förstår jag betydligt med finska än vad jag kan prata.
Diskar du din egen disk? Och Oscars, ja.
Har du gråtit offentligt? Ja, en gång vad jag kan minnas.
Har du en stationär dator eller en laptop? En av varje men nu har jag inte suttit vid den stora/stationära på bra länge faktiskt.
Försöker du alltid lära dig nya saker? På jobbet i alla fall, önskar att jag hade nån slags regelbundehet i mina timmar så jag kunde få mer ansvar, men än så länge gör jag det jag kan!
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Jag har länge, länge funderat på piercing i naveln, tungan eller näsan men just för att jag funderat så länge så tror jag inte att det blir av. Tatuering kan jag tänka en stund att jag vill ha, men det försvinner rätt snabbt igen.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Känner han för det så fine, skulle aldrig kräva att nån nån gång skulle betala för mig, och jag vill alltid betala igen i så fall.
Kan du kasta macka? Kan ska man väl inte säga, jag vet ju hur man ska göra men lyckas väl inte alltid så bra, haha!
Har du någonsin varit på Jamaica? Nepps.
Vad har du med dig in på bion? (Snor Jasas svar) sällskap,
Vem var din favoritlärare och varför? Jag gillade min lärare vi hade i sista halvan av lågstadiet för hon var så snäll, haha! Och läraren i första halvan av lågstadiet; en äldre, kort, tjock och go chilenare.
Har du dejtat någon av en annan religion? Nej, det kan jag inte påstå.
Vad har du för väder? Mörka natten, eller nästan mörka natten i alla fall.
Har du en blogg? Hahaha, ja det har jag.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Engelska, i första ring.
Gillar du att flyga? Sådär när Oscar snurrar runt med mig, ja.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ja.
När sov du senast på golvet? Haha, nån gång när jag var beebis kanske?
Vilken är din favoritdrink? Oboy!
Gillar du din boende-situation? Jovars, tak över huvudet.
Vilken är din mammas hemstad? Suomussalmi, eller Göteborg.
Din pappas hemstad? Ehh, han har änna hattat runt lite.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Fler än 2-3, kanske?
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Sällan, men det händer nån gång per år.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej, fanns dom som var värre.
Vilken är din favoritfrukt? Mjuka päron, bra apelsiner och ananas.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nope, aldrig gjort.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? Hela 22 år.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Nja, en del ändå?
Tror du på liv på andra planeter? Kanske? Haha, har inte riktigt bestämt mig?
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? riktigt arg? Kan faktiskt inte minnas.
Tror du att Gud är man eller kvinna? En Det, kanske?
Vad var det senaste du åt? En apelsin (inte bra dock).
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Lika bra med båda.
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Pappa som bestämde, för han säger att det var det finaste namn han visste. Sen visade det sig att farfar hade en faster med samma namn, iih!
Gillar du senap?
Nä blä! Har det inte ens på julskinkan, huga!
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
"Det löser sig alltid", "Det kunde varit värre" eller "Det reder sig"
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Jag vill gärna tro att jag skulle våga, och vilja.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Jag vet inte, jag är mig själv?
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Har aldrig ens varit inne på den sidan.
Tycker du om att krama folk?
Oja, så länge det är "äkta" och inte "bara för att".
Skulle du säga att du är trendig?
Haha, neeej!
Äger du en digitalkamera?
Att jag gör, ett av mina bästa köp!
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Kan inte komma på nån, kör igen på "Jag är mig själv":
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Beror väl på, om det är så att vi skulle prata om nåt viktigt, eller jag hade nåt viktigt att säga, eller bara ville prata med personen så ja. Men då får jag la ringa själv i så fall, så nä då, haha!
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Några ur Sagan om Isfolket, framför allt en men jag minns inte vilken där en kvinna skulle gå ut och leta efter sin man (som dött tidigare? Och hon blev förstörd) och dog i snön. Uscha mig. Och så lipade jag till "Min bästa väns dotter" sist jag läste.
Tycker du att du är attraktiv?
Oscar säger att jag är det och det är det viktigaste, sen är det klart att jag vissa/många gånger kan känna mig fin också!
Vad är du allergisk mot?
Pollen, hö, pälsdjur och sånt i ananas-familjen.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Möjligtvis för att jag inte ätit mer, haha!
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Vet jag faktiskt inte, men jag måste fråga.
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Jag tycker att alla som vill tar och gör den, och så klart skriver att den är gjord så jag får läsa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0