Kan man, går det?

Jag har en fundering och undran; kan man frysa in mjöl?

Har man kryp i skåpen, typ mjölbaggar, så kan man ju frysa in mjölet för att ta död på dom men det kanske bara var för att man inte ska sprida vidare, eller också för att man ska kunna typ sila bort ("på egen risk") krypen? Eller bara om man köper mycket som inte går åt innan det går ut?

För det jag tänker är ju att mamma är glutenintolerant. Och ibland köper jag ju av "hennes" mjöl för att baka så hon kan äta. Och ICA har ju sånadär "Dina erbjudanden" och jag tänkte om, jag vet inte ens om dom ingår i sånt man kan få, man skulle få sånt mjöl lite billigare så hade ju det varit fiffigt att passa på. Men inte för att köpa för att det är billigt, och slänga sen.

Men det hade ju varit fiffigt, fast jag känner att mjölet kan ju inte vara lika bra och fräscht i så fall? Om det blir blött och sen torkar? Men som när vi bakar i bakmaskinen kanske inte det spelar så stor roll? Eller så går det helt enkelt bara inte, men jag undrade i alla fall lite bara.

Kommentarer
Postat av: Chathrine

Svar: JA! Men du ska inte använda mjölet. Ut med det i skräpet.

Till wienerbröd ska mjölet alltid vara fryst exempelvis.

Sen har ju mjöl lång hållbarhet, så du kan faktiskt ha det i skafferiet 1 år.



Har Ni mjölbaggar, så köp burkar till ALLT och torka ur skåpen med ättika.

2010-03-03 @ 21:41:52
Postat av: ♥ Jasas

Jag tar alltid sånahära plastpåsar som man har frukt i, och tar till mina mjölpåsar och sockerpåsar och så vidare.. Men vi har aldrig haft baggar och dyl. Men annars är det ju plastbunkar som gäller! En bra och värd investering!

2010-03-08 @ 21:09:33
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0