Jag har blivit lurad, woow!

Tittar på Rivstart och dom har en programdel som heter "Fem tycker till" i frågan om man har blivit lurad, apropå telefonabonnemang, försäkringar och sådär.

"Ja tjena, det är jag som är Mange och vann biljetter till Frölunda av er (nervöst i studion) OCH SÅ FÖRLORADE JU FRÖLUNDA!"


Sen passade det lite bra, jag letade efter en annan artikel i GT på nätet, men hittade denna istället. Och det var ju passande i temat att ha blivit lurad.

Tanten är 80 bast och hör väldigt dåligt. Nån från elbolaget Min El har ringt henne velat att hon skulle välja dom. Hon har försökt avböja men då har nån förfalskat hennes namnteckning.

När hon skulle betala räkningar fick hon betala 600 kronor till sin förra leverantör för att hon bytt kontraktet. Hur låt är man inte när man kan göra sånt mot äldre människor?

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hmmm... då blir jag ändå glad över att vi redan hade låst vårt elpris med ett annat bolag när de ringde därifrån till oss :P Fult, fult!

2010-03-11 @ 19:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0