Så långt ska vi inte gå

Mamma berättade igår om ett samtal hon och Anton hade haft en kväll i veckan. Han har ju en hel del funderingar på det här med att han och jag inte har samma pappa och så. Och vad man kallar mig och Oscar, eller honom och Oscar. Allt ska gärna ha en märkning som mormor, syster, faster och så vidare. Han tänker och funderar mycket, den lille killen.

- Varför har jag ingen storebror?
- Sånt kan man ju inte välja vet du, du har ju en storasyster istället.
- Ja-a, en jättebra storasyster.
- Och du har ju nästan som en storebror i Oscar.
- Ja. Men, vad är han till mig egentligen?
- Han är din svåger. Som Magnus är till mig. Och Sture och Bengt.
- Och Svenne?
- Ja, och Svenne. Som din fru, hon kommer ju bli svägerska till Jenni.
- Snark snark.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha :) Klart man vill ha en benämning på alla :)

2010-01-25 @ 14:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0