En lång dag

Anneli: Jojo, men det ska ju komma mer snö och då kan ju regn och halka vänta tills efter det. Plus att då kan man sanda ordentligt också, haha!





Ja, dagen blev inte riktigt som tänkt.

En heldag med Pernilla, väldigt trevligt och jag har fixat färdigt det jag kan just nu inför trädgårssäsongen. Vi har ju såna krysshållare - kallar jag/vi dom - som ska stå på borden med alla/dom flesta set som finns klara med bord och stolar och så med priser på. Började i... tisdags och gjorde färdigt idag då. Trädgård ska stå klart vecka 11 och det känns ju mysigt nu, med snö upp till midjan.

Annars har dagen flutit på bra, förutom sista timmen men den brukar ju vara seg. Helst när det kom kunder och så tänkte jag "Men aaah, varför kommer dom NU?!" för jag trodde det var dags för stängning, och klockan var runt 18.20 och sen andra gången och igen "Ah, varför nu?!" och det hade gått 20 minuter men jag var säker på att det var fem-tio minuter till stängning, haha!

Och så ska jag jobba imorgon också, och på söndag. Känns otroligt bra inför nästa löning så man slipper kommentera "Ska jag gå in och kolla om jag fått min lön, eller ja jag vet inte ens om man kan kalla den lön, men se om jag fått in pengar" den 25:e. Och så har jag fått reda på att vi har mörkläggningsgardiner! Coolt som tusan, vet dock inte hur bra dom passar här. Fanns bara i (ljus)beige och (mörk)grå. Och vi har haft dom länge, men jag viste inte att dom var blackout!

Sen är det ju inte bara lönehelg, det är dubbelt upp så alla har fått lön. Och vi är klara med allt, Patrik ska inventera på lagret lite och sen ska vi sälja, sälja och SÄLJA! Nu ska AVA minsann visa vad hon går för så jag hoppas det kommer många kunder i helgen. Skolor och sånt var ju stängt idag så hoppas alla fixat sin snö och sånt idag och är sugna på att spendera lönen i helgen.

Men idag då ja. När vi stängt hade jag precis missat min buss. Den är nästan omöjlig att hinna med om man inte ska gå tidigare och det gör inte jag. Och jag hatar att själv bli stressad vid stängning så jag stressar ingen annan. Mitt val att jobba där, mitt val att ta mig dit med buss och ingen annan ska lida för det. Men i alla fall, Pernilla frågade om jag skulle gå upp och vänta eller ville åka med henne hem och så skulle hon köra mig en bit för hon skulle hem till en kompis.

Jag har varit super nyfiken på hennes hem så jag tänkte två sekunder och sa sen att jag följde med. Var jättekul, jag har aldrig varit inne i lägenheterna där och nu funderar jag på att flytta, haha! Men för att bo där måste man ha bil. Det går bussar, men dom går inte bra. Så jag snokade runt medans hon gjorde sig i ordning och så var jag smakråd i klädbesluten. Spännade och kul!

Mindre kul var att när hon släppte mig vid hållplatsen hade bussen gått för fem minuter sen, haha! Så 25 minuters väntan och jag var hemma en timme senare än vanligt (en och en halv OM jag hinner den tidiga) men jag sa precis till Anneli att det var det värt för det var kul tiden som var hos Pernilla och jag är inte så stressad att jag inte kan sitta och prata i telefon med Oscar medans jag väntar på telefonen.

Och dessutom, när jag kom hem hade han potatisgratäng och (ugns)stekt kött klart till mig! Så mumsigt, köttet typ rann av gafeln, haha! Så det landade gott i magen och blir förhoppningsvis lika gott imorgon! Nu ska jag börja krypa till kojs faktiskt. Avsluta med Anneli men det var kul att vi fick en stund här! Ska ju orka morgondagen och söndagen också. Då blir det jobb 12-16 och bad 17.30-19. Så jag säger tack för mig, och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0