När jag blir arg, blir jag arg

Jasas: Haha, det tycker jag! Och missar dom att erbjuda dig en klädvårdsrulle (om dom har kvar) så får du en gratis, talar ingen i personalen om för dig att du har 20% så får du en Jysk-väska eller Jysk-pläd gratis! Så kom ihåg det, haha!





Ja, nu blev jag lite smått förbannad så vi tar hela internet-historien nu också!


När jag vaknade i måndags och gick upp och skulle kolla internet kom jag bara till "Välj tjänsteoperatör" och skrek på Oscar att nåt hade hänt med internet. Klockan är runt 9 och jag börjar ringa vår internetleverantör och efter 20 minuters kö kommer jag fram, och han säger att vårat LAN (vi ska få fiber, snabbare internet än den kabel vi har idag) är rapporterat som klart den 15/2 (måndags alltså) så därför har dom ju avkopplat vårt gamla och startat det nya. "Öh, men vi har ju inte ens fått dosan?" och han lovar att koppla in det gamla på en halvtimma-timma.

Tiden går och vid 13 nån gång börjar jag ringa igen. 50 minuters kö och jag kommer fram till en kille som inte verkar fatta nånting, varken av vad den första skrivit in i datorn eller vad jag säger men lovar att det ska vara fixat "nu under förmiddagen" och när jag lägger på så frågar Oscar hur länge han tänkte att det var förmiddag, för då var ju klockan nånstans runt 13-14 redan. Vi avvaktar i alla fall, nån gång måste det ju komma igång nu när man fått ringa hela två gånger, men vi är ju skapligt irriterade på hur fan dom sköter saker och ting, och sitter titt som tätt och kollar om det kommit igång än.

När det fortfarande inte kommit tillbaka vid 17 så ringer jag för tredje gången, och ytterligare 20 minuter i kö (den mobilräkningen ska bli trevlig att få, not) är jag skapligt arg. Killen kunde inte bli av med mig fort nog och Oscar sa sen att han var lite rädd för mig när han suttit bredvid och lyssnat. Inte heller denna killen visste vad problemet var "Vad är det som inte funkar frågar han?" och jag svarar "JAG HAR INTE ENS NÅN DOSA ATT KOPPLA IN MINA KABLAR I! NI SKULLE KOPPLA TILLBAKA MITT GAMLA NÄT FÖR JAG KAN INTE ANVÄNDA MITT LAN" men allt dom gjort var att koppla in mitt LAN, meddelade han mig galtt när jag presenterade mitt ärende.

Eter det undrar jag om Elgiganten och Bredband2 plockar sina anställda från samma ställe. Service är inget vad nån av dom vet om. Jag försökte även fråga denna sista kille vad jag får i kompensation för en och en halv timme i telefon kö, det skulle man fråga ekonomiavdelningen men jag hann inte fråga hur jag skulle få svaret sen eller hur det blir när väl dosan var inkopplad för då hade hade redan lagt på. Öh? Okej, jag pratade med dig men visst, lägg gärna på i örat på mig. Innan det hann han råka säga att det skulle var igång vid 8-9 dagen efter (tisdag) och när jag sen då frågade "Så imorgon, vid 8-9, är det tillbaka?" blev han nervös och sa då börjar dom, så under förmiddagen är det fixat.

Nåväl, strax innan 10 kom det tillbaka och jag höll på att fixa mig för jobbet. Då säger Oscar att han fått mail från Bredband2. Nåt i stil med "Jag pratade med dig tidigare idag, försökte nå dig på telefonen men du svarade inte, kan du maila mig den här koden?" Ja, han hade ringt men telefonen låg på ljudlöst så vi hade missat det och det var från hemligt nummer så vi kunde ju omöjligt veta att det var dom - jag sätter mig ju inte i kö en gång till, för att fråga om det var dom, och ingen av dom två andra sa att han sökt mig så ingen hade la vetat det ändå.

Så när jag kom hem från jobbet i förrgår mailade jag tillbaka, ganska argt, om att det är hemskt att dom skickar mail till nån utan internet, och att jag ville veta vad vi får för kompensation för en och en halv timme plus "sveda och värk" efter denna hemska behandling. Än har vi inte fått nåt svar.

Men jag mailade också GothNet som har hand om alla eller nåt sånt, och är dom som ska koppla in den här dosan för LAN och undrade lite lätt hur i helvette (kanske inte med det ordet i mailet, men i sinnet) dom inte kan kontakta Bredband2 och säga att dom är försenade så dom inte kopplar bort oss hur som helst! Och så vill vi ju veta hur försenade dom är, för det kunde inte Bredband2 svara på. Man ska ju få ett brev "inom god tid, minst tre dagar innan det är dags" för att man ska flytta möbler. Och det har vi ju inte fått så minst tre dagar till.

Idag hade vi fått svar. "Allt ska vara inkopplat och klart på adressen(huset) så hör av er om ni fortfarande har problem" Problem har jag väl inte för internet fungerar ju men VAD FAN?! Inkopplat och klart in my ass. Så jag försökte ta redan på om min faster, som bor längre ner här men är bland dom första husen där dom började 2 november, hade fått nåt än men har inte fått svar på det ännu.

Så jag ringer GothNet och blir helt chockad att det inte ens var nån kö. Jag tryckte in mitt val och hon svarade innan jag fick luren till örat igen? Men självklart så ligger vissa delar i dreas datorer nere just nu och just den delen hon behöver för att veta om det ligger ett ärende är nere. HAHAHAHAHAHA! Sa jag då. I mitt stilla sinne. Varför inte, varför inte? Så vid 13-14 skulle det nog vara tillbaka, och jag skulle ringa igen. Snart funderar jag på om inte DOM ska få börja ringa upp mig när dom har nåt vettigt att komma med. Kul om man varit heltidsarbetare och inte kunnat sitta i telefonkö och kunna springa iväg och ringa dom hela tiden. Vad gör man då? Rullar tummarna?

Kommentarer
Postat av: chathrine

Jag har också bredband2 och håller med om telefonköerna. Och så ska man förklara för en malmöit på dalmål. Lyckat.



Därimot har det aldrig krånglat, mer än en gång ochd et vara bara ett missförstånd med en faktura. Jag har ju stadsnät och nätverkskabeln rätt i väggen bara.

2010-02-18 @ 11:29:22
Postat av: chathrine

gick inte att kommentera "två av tre"...



Kan Du inte köpa en busslista på bussen ? Lokaltrafikens lista kostar en femma här och jag har lagt den på hatthyllan, så man vet vart den är. :)



Ang flata/flatlöss. Du har ju det svenska ordet "flat". Som betyder platt. En flatlus är ju platt. Och en flata...ja den är ju platt nertill. Min teori. :) (flat (iaf på dalmål) betyder också slarvigt gjord, lat, halvdant etc )

2010-02-18 @ 11:34:34
Postat av: ♥ Jasas

Åh herregud! Ja jag kommenterade ju det om att dom mailade er (när ni inte hade något internet), på facebook. Och jag tycker att Du (ni) ska stå på Dig (er) om att få kompensation för SVEDA, VÄRK OCH IRRITATION!!!!

2010-02-18 @ 19:40:26
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0