Gener över hela världen, eller?

Jag och några av mina kusiner har gjort ett test på Facebook; "Kan du din norska?" och ena kusinen bor sen en tid tillbaka i Norge och är tillsammans med en norrman, den andra kan norska på grund av att hon har mycket familj där.

Så jag tyckte att snart är väl vår finska familj snart norsk och vi alla kommer börja prata norska. Dock är det väl ingen som tar Facebook-testen på allvar och det är ju inga allvarliga test, jag och Oscar fick lika bra resultat som mina kusiner, men det var en kul grej.

I alla fall så är ju Oscars pappa lite norsk. Oscar är väl runt 12% norsk, hans farfar var halvt norsk. Men så pratar vi om det här och Oscar säger att han också har norska gener och så, och fäller kommentaren "Min pappa har ju till och med varit gift i Norge!" varpå jag skrattar, för han får ju lov att ha varit gift i varje land i världen, utan att det spelar nån roll i Oscars gener. Han har ju från sin pappa och sin mamma. Men det var bara en så skön kommentar, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0