Det kalaset avklarat också

Anneli: Vad skönt då, ska in och kika ditt mail strax också!





Hujedamig vilket kackel! Trots att det "bara" var åtta personer vid borde och två stående/inte alltid närvarande så blev det sånt tjöt så öronen höll på att trilla av.

Och ljudnivån låg ju inte så fruktansvärt lågt heller, men det var väl för att alla skulle höras. Det var moster, morbror, kusin, farmor och farfar till Mattias, födelsedagsbarnet, som var där. Förutom mamma och "styvpappa" som bor där och jag då. En en mega hund. Vet inte vad han är för ras, men han är jättestor. Lite typ sankt bernard (stavas?) men han har nog nåt annat i sig också för han är så otroligt stor. Men så jättesnäll också. Och fin. Men det blir ju lite att lägger han sig, ja då är det svårt att ta sig nånstans i köket som ändå är relativt stort, men hunden är stor!

Så efter två timmar när alla gick blev det lugnt och skönt i mina små öron. Hujedamig. Oscar var hemma och mådde inte så bra så jag var kvar tills pappa och Lena skulle iväg. Inte för att han var sjuk, men annars hade han ju också varit med. Dom ska iväg och bo på hotell och ut och käk ikväll för Mattias ska ha fest. Så pappa fick det i födelsedagspresent av Lena. Prima skinka, och Mattias kunde inte få ut oss ur huset fort nog, haha! Trots att vi gick en timme innan hans kompis som skulle hjälpa till skulle komma, och tre timmar innan dom första gästerna skulle komma. Men, jag minns ju själv att man ville ha lite tid själv innan folket kom och sådär.

Hoppas hans present kommer till användning bara, haha! Det var så bra, jag får nog säga bästa (förutom massa pengar till körkort eller bidrag till datorn eller TV:n, men ändå). En sån typ arbetarhatt fast i plast med två hållare för burkar. Och så slangar som sugrör så han fick den med två öl i. Och alla skrattade så jag hoppas han får användning för den, haha! Pappa var direkt där och kollade så det var sånt han fick dricka (2,8:or) och när han ställde ut dom för att kolla hur det funkade under till nästan skrek Lena "Ska du dricka dom nu??" ne, men det är lite svårt att vända på den om man han kvar dom i hållarna. Man fyller ju bara 18 en gång, så hoppas kvällen blir lyckad för dom!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Oj, det låter som en stor hund! Blir lite nyfiken på vad det är för ras, satt och bläddrade i en hundbok hemma hos mamma och pappa förut, kanske lärde jag mig något? Haha. Men är det en blandras är det ju svårt att veta :)



Läste precis ditt mail, tackar för det och får se när jag "orkar" svara. Så ingen får fel uppfattning, så älskar jag att skriva mail till Jenni, men ämnena kan vara olika trevliga... eller vad man ska säga...



Kram!

2010-02-06 @ 20:49:05
Postat av: ♥ Jasas

HAH, coolt! :D En sån hatt fick han andra födelsedagskillen på festen förra helgen. Men den funkade inte riktigt som den skulle så han fick öl över hela sig - det tyckte jag var roligt :D

2010-02-06 @ 22:36:39
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0