Blev lite tjötig på kvällskvisten

Anneli: Jag som hade så många timmar över kunde ju ha hjälpt dig hela dagen!!

Jasas
: Haha ne, så jäkla typiskt så glömde jag att baka till det, brödet tog slut på morgonen och var inte klart förrän på kvällen sen. Typiskt eller vad?

Ja men precis, han skulle varit tyst och tipsat om bara UM eller att hon skulle prata med föräldrarna direkt. Dom kanke inte hade bästa relationen eftersom hon ringde in så, men 14 är ju lite väl ungt att slänga ur sig såna grejer. Och en sån grej som abort förföljer nog en hela livet, tänk om hon nu gjorde det "för att Olle sa" och sen ångrar sig? Det finns ju fler alternativ, och han vet ju inget om hennes liv.

Haha ja, då var ni som två yra chinchillor då, haha! Så förstår ni dom yrbollarna här då, haha!

Haha ja egentligen är det nog det, ja. Men nu när vi dom senaste veckorna hela tiden gått om/på varandra in dit så hade det verkligen behövts, haha! Fast jag har aldrig hört en tvåa med två to:or (konstigt det blev, för övrigt)? Men tydligen behövs det ju, haha!





Jag kom på här lite tidigare ikväll att baske mig så ska jag ju gå upp görtidigt imorgon så jag kan ju inte sitta uppe hur länge jag bara vill.

Det senaste har jag blivit så snål så jag vill inte ha på bakmaskinen hela natten så den står och drar ström. Dels så står den ju på när man har den på timer, sen tar det tre timmar för den att stänga av sig när brödet är klart så går jag och lägger mig nu, och ska ha bröd imorgon bitt, hade den ju stått på i sju timmar, dubbelt så långt som om jag "vaktar" den. Vi hade sån sjukt hög elräkning senaste kvartalet så vi har änna kollat vad vi gör, och nybakt så det är klart nu eller en timme innan jag vaknar, ja jag överlever att det är några timmar gammalt faktiskt.

Men i alla fall, så var det nån kväll jag startade den för sent så brödet blev inte klart förrän vid midnatt och så skulle jag ju bara titta färdigt så det blev ju sent. Men imorgon är det möte med distriktschefen så jag fick lov att vara med och då börjar vi 8 så jag går hemifrån 7 och åker lite tidigare buss så jag vet säkert att jag är tid. Speciellt när chefen är där, men jag tycker annars bara att det är respektfullt mot övriga på mötet att jag som åker kollektivt ser till att vara där i tid när jag vet att det kan vara förseningar och så, inte minst under denna årstiden och med detta vägunderlaget.

Såå, vad jag försöker säga är att jag ska gå och lägga mig nu, haha! Oscar ligger sen ett tag tillbaka för att ha större chans att komma iväg imorgon. Är faktiskt lite stolt över honom, orkar inte gå in på allt det just nu, men han har skött sig bra dom senaste dagarna jämfört med innan och det är skönt. Allt kan inte komma på en gång men ett steg är bättre än att stå still. Så nu ska jag krypa ner, hoppas på att somna fort och att grannen väljer att dämpa sig. Men så verkar det, sen de senaste minutrarna. Ta ut brödet, snyta mig, dra tänderna och så vipps i säng! Sen, får vi se om det blir en pigg dag eller om jag bara vill hem och sova efter mötet. You never know.

Tack för mig, och god natt!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Åh vad spännande att få vara med på ett sådant möte! :O Det får du berätta mer om då du kan????



Jag förstår det här med strömmen - hur gott det allt är med sådan lyx så får man ju tänka sig för lite. Tur att det finns lösningar, i alla fall! :) Kan ni göra dubbel sats av bröd och frysa in? Det blir ju som nytt om man bara lägger fram det i rumstemperatur kvällen innan, menar jag?



Wiho! Jag hoppar högt åt Oscar! Bra jobbat! :D

2010-02-11 @ 18:28:14
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0