Mostermjölk

Jag skämdes faktiskt förut, jag hoppas att det inte syntes så mycket hur jag måste ha rodnat.

Anton gjorde sig klar för sängen och borstade därför tänderna. Och han har en likadan tandkräm som vi har haft ett par gånger när han sovit hos oss och jag kände att jag var tvugen att berätta att jag kopplade den tandkrämen till moster, för dom hade den när jag var liten och sov där. Moster var ju där, så det var lite därför jag kom på det. Så det var ju "moster tandkräm". Sen säger jag:

- Sen hade jag mostermjölk också!

Och så blir det tyst en stund. Sen kommer jag på att jag sa nåt dumt, och säger att jag gjort det. Och alla skrattar ett tag (ja, jag också) och håller med. Och så får jag äntligen förklara mig:

- Jaa, mamma drack röd mjölk så röd mjölk var mammamjölk. Pappa drack blå mjölk så blå mjölk var pappamjölk. Och hos moster fick man grön mjölk så det var mostermjölk.

Så det var inte så farligt som det lät. Och så fick vi skrattat lite mer.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha, äsch, det var inte så illa :)

2009-09-06 @ 01:26:21
Postat av: chathrine

Annars är det ju inget konstigt med mostermjölk. Jag är ammad av min moster och jag kollar inte ngt konstigt på henne eller hennes 7 ungar som också varit där i snuttat. :) Har man gott om det goda, så dela med sig. :)

2009-09-06 @ 02:02:11
Postat av: JASAS.se

Hahaha, så domt :D

2009-09-06 @ 12:45:14
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0