Tiden GÅR snabbre på morgonen

Oj, var har morgonen tagit vägen? Oscar la sig vid 7 för han kuuunde inte vara vaken (och han påstår sig vara LAN:are, pyttsan!) så jag skulle väcka honom vid 10. Och nu är ju klockan redan 9 så det är ju inte alls lågnt kvar! Gottigt. Börjar dock bli lite hungrig men han ska la inte ha nåt direkt när han vaknar, ändå.

Ne jag ska la återgå till Zuma så sista timmen också flyger förbi. Men först ska jag undra; har du nåt bra recept på pannkakor? Nu kanske man inte direkt har recept och många höftar nog men jag brukar leta lite efter recpt men hittar inga bra. Ofta har man väl ett recept man kör som man gjort i all evighet.

Ja, vi ska äta pannkakor sen.

Kommentarer
Postat av: Anneli Sockerberoende

Hur många varianter finns det på pannkakor då? Haha :)



2 ägg

6 dl mjölk

2 ½ dl vetemjöl

½ tsk salt



Sen, eftersom man härstammar från landet där socker betyder allt, så brukar jag ha i ½ dl strösocker och vaniljsocker efter smak = ½-1 tsk. Något sånt jag har lärt mig under min uppväxt. Pappa hade i mest socker, men påpekade sedan också att man då egentligen inte behöver ha sylt/socker på :)

2009-09-06 @ 12:43:21
Postat av: chathrine

Jag gör efter min hemkunskapsbok.

1 port:

1 ägg

3/4 dl vetemjöl

2 dl mjölk

1/4 krm salt

2 tsk/10 g margarin



Vispa samman mjöl, salt och hälften av mjölken. (så slipper man klumpar)

Tillsätt ägg och resten av mjölk.

ha i det smälta margarinet.

Grädda.

2009-09-06 @ 13:33:20
Postat av: Annika

Jag gör efter det receptet Anneli skrev(Bara det uppradade, har inte i det kraffset hon skrev till där nere :P). Fast jag har i en dl vatten och en msk Vaniljsocker i stället, det är mitt kraffs :P

:D

2009-09-06 @ 17:16:56
Postat av: JASAS.se

GUD SÅ GOTT MED PANNKAKOR! Jag vet inte hur jag gör, bara gör då jag gör, så att säga.



Farmors pannkakor var ju inte att leka med.. men sen hade hon ju i 1 kilo socker och 1 margarin fett också, nästan iaf ;P

2009-09-06 @ 20:01:12
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0