Habbadibaladoo

Jasas: Mja, kanske i framtiden när vi har familj så man hinner träffa dom men just nu trivs jag väldigt bra att jobba som jag gör. Olika tider och olika dagar.
Haha i ärlighetens namn så minns jag inte varför det kallas för 39:an men det är dom modulerna med batterier, lampor och klockor eller sånt till köket och ljus eller korgarna i alla former och färger eller dukar, löpare, tabletter och servetter eller ramar, pynt och talvor eller till sist dom hära afrika-grejerna och annat pyntigt. Är du med var jag är då? Många gånger står plastbackarna, strykbrädorna, torkställningarna och sånt i närheten också. Det är det som är 39:an. Får nog fråga igen varför det heter så, haha! Space/koncept är ju hur sakerna ska ligga så det ser likadant ut i alla butiker. Man får lapp efter lapp där hyllorna är uppritade och så står det vilken kudde i vilken färg som ska ligga i vilket fack. Så egentligen ska du kunna gå in i en butik, veta att det är den gråa kudden mellan den lila och svarta som du vill ha, och hitta den på samma ställe i en annan butik sen. Så länge det inte blivit som ibland att en kanske tar slut så fyller man upp med annat och sen blir det inte riktigt så. Du får fråga, om du undrar nåt mer! Kanske svamlade lite i all text? Eller pratar så man inte förstår när man inte jobbar där (säger Oscar ibland i alla fall).
Haha ja jag räknade faktiskt Oscar som bästa vän också. Fast man kan ju tycka att andra är sexiga ändå, men jag förstår vad du menar haha! Minns inte exakt vad han svarade men blev ju liksom lite ledsen. Vi pratade i telefon och efter ett tag så frågade han varför jag bara svarade okej och då hade jag hört fel och tyckt att han sagt att han skulle göra nåt? Minns inte riktigt, men jag har ju fått höra det ett par gånger efter att jag svarade så, hah! Men när jag fick höra vad han sagt, sa jag ju att jag älskade honom också!

Anneli: Ja det hade varit väldigt svårt om bussar inte funnits men ibland är det inte lika bra, hehe.
Ja och såna torrbollar finns det där nere också, men jag trodde han var ny bara inför självscanningen men nu verkar han ha börjat där. Skönt, behövs lite trevlig personal!
Haha men många gånger är det ju så att när man nått sitt "mål" så är det inte roligt längre. Vad ska man göra nu? Eller som jag tröttnar i Sims när man fått ett antal generationer, det blir liksom bara samma sak om och om igen. Jag är så dålig på att variera dom (mer än i utseende och kläder, höhö) och vill liksom alltid göra bra simmar.
Jag spelade nog inte så länge igår, men sen ville Oscar se Heroes så det blev lite sånt... Fast, ja jag spelade nog en stund till sen, haha! Men just när du skickade hade vi nog faktiskt lagt oss.





Ja nu är det la ingen mening med att skriva ett inlägg, hah! Hade fått maaassa kommentarer från Anneli och Hanna så jag hade ju lite att svara på. Sen frågar Hanna "VAD betyder 39:an?!" och det förklarar man (eller inte jag, i alla fall) på ett par ord. Men ah, då fick jag ju kanske skrivit av mig så det inte bara blir blaha här?

Sitter igen och väntar på att klockan ska gå. Hann prata lite med Malin i morse för att tiden skulle gå lite mer men det hjälpte en stund. Duscha och äta frukost och vänta, vänta, vänta. Jag ska åka in och möta Oscar vid skolan idag. Dom hade tydligen plockat bort vårat Nordea-kontor här nere så nu måste vi åka dit för att hämta en liten sketen dosa eftersom räkningar ska vara betalda nästa vecka. Blöhö. Fast det gick kanske inte "runt". Var ju inga kontanter där och då kanske man inte får så många kunder. Jag missade ju till och med att dom försvann, hah!

Oscar pratade om att äta på kinan efter. Vi får väl se, jag sparade mig med frukost i alla fall, hah! Och han åt nog inget innan han gick i morse. Har för mig att dom tog typ 74 kronor för buffé och det är ju så nedrans gott. Och nu vet vi ju var riset står sen sist så kan man äta ordentligt. Men så blir det nog, om han inte ändrat planer.

Jag känner för en sväng inne på Maxi också. Inte så ofta jag är där och dom har ju så mycket av allt möjligt. Inte för att man måste köpa, men kul att titta. Men vi får la se vad han orkar och känner för. Dom var ju på bokmässan igår, några timmar. Som han gick här och gnällde över sina stackars ben och fötter, hehe. Men jag förstår honom, vet ju själv hur det är när jag jobbar efter att inte ha gjort det på ett bra tag. Man har så ont i fötterna och är så trött i benen. Men då behöver man träna mer, helt enkelt!

Och imorgon ska vi faktiskt vara hundvakter. Faster skulle iväg med hela familjen på kräftskiva och dom har ju tre pudlar. Den äldsta (mamman) har varit dålig länge så hon får nog följa med, eller så har farmor kanske henne. Men vi ska ha dom två små tjejerna från lördag förmiddag till söndag eftermiddag/kväll nån gång.

Ja just det, skrev ju lite om det till Anneli. Igår såg vi Heroes, dubbelavsnitt, och Big Bang Theory som börjat nu. Jag tycker ju Heroes börjar bli så tråkigt, allt löser sig och så börjar det om på nåt nytt liknande. Så är det halva säsongen sen är andra halvan spännande och så slutar det nagel-bitar-spännande, men så börjar det alltid lika tråkigt igen. Och Big Bang vad så bra. Som vi saknat, tur att vi upptäckte det så sent som vi gjorde för annars hade vi fått vänta ännu längre innan det började igen! Klockrent och nördigt, tur att vi sparade det till sist.

Nej, om man skulle ta och kolla hur länge dom har öppet idag så man kan planera dagen, fundera på om jag vågar åka över gränsen med "fel" busskort. Går av på första hållplatsen men på senare år har jag blivit så feg på sånt. Ärlig, kanske? Och sen börjar det snart bli dags att röra sig bortåt. Komma ihåg att stå på andra sidan, bara.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Blev det nån kinamat? Mysigt att vara hundvakt! :D

2009-09-25 @ 23:54:09
Postat av: JASAS.se

Jag tror jag befann mig i 39:an igår :O Fan vad läskigt!! HAHAHA

2009-09-26 @ 17:37:52
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0