Lögner hit och dit

Idag har vi fått massa bevis på att TV ljuger. Eller dom i TV gör det.


Första var när jag lyssnade och tittade på Vakna! med the Voice och Jingelmannen gör lite reklam för sin blogg och när jag tittar in där och läser hans första inlägg så hittar jag en rapattack, från 1 mars, som var nästan identisk med en annan dom gjorde för en-två veckor sen.
Det roliga är dessutom att den här andra dom gjorde för ett litet tag sen sa dom att dom "knåpat ihop lite snabbt på en eftermiddag" eller nåt sånt. Jakob försov sig och kom inte till programmet alls men sen fixade han och Jingelmannen ihop den när han väl kom dit. Wow, säger jag.

Och sen var det Caroline af Ugglas i lördags (men jag såg det idag) som stod och sa att hon och hennes kör skrivit den svenska versionen till The Ketchup Song under deras första repetion.
Bra jobbat med tanke på att det måste varit i våras, eller förra hösten, som vi hörde henne sjunga den i Så ska det låta (hittade dock ingen länk, möp). Dom kanske skrivit om låten nåt för att passa Körslaget och det här, men då säger man det inte att man översatt den "bara sådär".


Det var mest "roligt" för att det var två så övertydliga grejer på samma dag.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Sånt där är så störande. Inte förvånande längre, men störande :p

2009-10-05 @ 20:27:20
Postat av: JASAS.se

Men fan vad skumt! Det var ju fult gjort!

2009-10-06 @ 09:23:49
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0