Snart är det advent

Snart är det nog dags att börja med julförberedelserna, känner jag. Det är två veckor kvar tills första advent idag och jag har lovat mig själv att göra en så grudlig städning när jag ändå är igång och det kommer aldrig hinnas på bara söndagen, speciellt eftersom det är bad då också. Och så vet man ju aldrig om jag jobbar, kan ju bli att jag jobbar helgen eller hela veckan innan så det känns som det är bäst att börja i tid.

Och att sätta upp gardiner i köket syns ju inte eftersom vi alltid har persienner nere. Och stakarna kan man ju ställa upp utan att tända. Åh, det är så mys! Mest för att jag gått och längtat efter dom gardinerna i tre år snart, eller ja sen julen -07 när jag började på Jysk men då passade inte dom i fönstret i ettan, förra året väntade jag med att köpa dom tills rean och i år, i år, I ÅR! Då, mina kära gardiner. Då ses vi och så mysigt det ska bli. Minns inte ens allt vad jag köpte förra året, så det ska bli spännande att få upp, hah!

Sen blir det nog sovrummet för där drar vi nästan aldrig upp rullgardinen ändå, hähä. Och jag hade tänkt ha en svart gardin med lite beige/guld-aktigt mönster. Så spar jag vardagsrummet tills första advent, för dom gardinerna är helt röda (såhär, fast i öljettversionen). Och det rummet är störst så det är ju minst att städa också. Sa jag att jag ville ha jul och advent nu? Jag har ju trott flera gånger om att det är 1 november som gäller, men ack så fel.

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Åh, vad mysigt det med gardinerna som du väntat "på". Så duktig du var som köpte dom på rean och allt :D

2009-11-15 @ 16:33:26
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

Vi slängde upp julgardinerna i vardagsrummet i helgen nu. Det är ju som sagt blå längder och silvriga länger, så det är inte massa tomtar och så. Men med min praktik nu så känner jag att jag inte kommer orka med allt under en helg sen heller. Ska nog få upp dem i köket med, för de är ju bara mönstrade på en sida, så det syns ju inte utifrån. Fast grönt med guldiga prickar är kanske lite diskret det också. Är ju ihop med allt annat sen, stakar och stjärnor och glitter, som det blir juligt på "riktigt" ;)

2009-11-16 @ 22:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0