Granen står så grön och grann i stugan, lalalalalalalalalala

När jag gjorde jullistan så kom jag att tänka på vår braiga kompromiss jag och Oscar har gjort i år. Han vill ha riktig gran och jag vill ha plast/skiter i vilket.
Han är uppvuxen med riktig gran och vill ha det för allt vad det innebär med dofter och så och just för att han är uppvuxen med det. Jag är ju däremot uppvuxen med plastgran och tycker därför det har sin charm, jag älskar verkligen vår gran och är så ledsen att den gått i graven. Och jag ser inte grejen med en äkta och det känns bara bökigt och stökigt. Men han får sköta den.

I vilket fall så första året minns jag inte varför det blev som det blev men då hade vi plast. Var kanske bökigt att frakta den eller nåt? Minns inte.
Förra året diskuterade vi det men kom inte fram till nåt och jag tycker det känns som så onödiga pengar (även om det säkert inte handlar om mycket) och till slut var vi så sent ute att vi inte hann köpa allt som behövdes som ljus och fot och sådär. Därför började vi lite tidigare i år.

Hos Oscars familj har dom alltid ställt upp granen typ en vecka innan jul, och lagt ut klapparna så alla gått och klämt och kännt i en vecka.
Vi klär granen på uppesittaren och när jag var liten så var det så mysigt att komma upp och se alla klappar under granen! Den härliga känslan. Och jag vill inte att allt det ska försvinna, så vi har kompromissat fram att Oscar får en riktig gran, men vi klär den inte förrän på uppesittarkvällen ändå. Möjligtvis att vi sätter i ljusen, men själva kläningen blir som jag vill. Och jag tror vi båda är nöjda med detta?


För övrigt, som inte har med detta att göra, är jag sugen på en juldesign här inne nu. Eller en juligare? Som man kan ha till januari när man börjar ropa på våren? Får fundera på det, beroende på hur det blir med jobb i veckan och så också. Men en tanke, bara sådär.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vi har alltid haft plastgran, med ett undantag - min första jul - och hela jag såg tydligen ut som en prickig korv. Haha. Därefter är det plastgran som gäller, och jag vågar inte chansa heller. Men för att få en lugn jul utan att behöva skälla på katten var och varannan minut, så struntar vi i gran i år. (Har bara en sån där liten, kanske 120 cm hög?)

2009-11-29 @ 11:52:47
Postat av: ♥ Jasas

Så har vi också alltid gjort.. och den traditionen vill jag behålla hela livet! Att klä granen på kvällen, dagen innan. Oh yes!



Ser fram emot en julig(are) design! :D

2009-11-30 @ 21:03:11
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0