Det här med slipsar

När jag lyssnade på Vakna! kom jag att tänka på det med slipsar. Johan T. Lindwall är ju där varje fredag och så pratade dom om "casual friday" där alla är finklädda måndag-torsdag men går mer ledigt klädda på fredagen. Och han kommer in i skjorta, kavaj och ändå fint klädd och säger att det är ju hans casual friday - han har ju ingen slips!

Då kom jag att tänka på vår musiklärare i högstadiet. Han var tvärtom, han hade bara slips på fredagar. Fula sådana dessutom, det var det som var lite roligt när man hade musik varje fredag, att kommentera hur slipsarna såg ut. Eller en fredag när han inte hade slips, det var nästan så vi inte kunde ha lektion för vi diskuterade detta, haha!

Och så tänker jag på det med alla män som inte kan knyta slipsknutar. Det brukar ju vara en klassiker i filmer och så skulle jag börja räkna statistiken över dom män jag känner och då blev det inte så bra. Två av fem som inte kan knyta men som har en kvinna som knyter åt dom. Så då var det inte så roligt, hah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0