Vad har du gjort de senaste 5 åren?

Herre gud, nu är jag igång och tänker igen! Efter att jag hörde att man kanske kunde söka in till Högskolan via nätet nu, var jag ju tvungen att gå in och kolla om det stämde. Vilket det gjorde.
Nej, jag sökte inget eller så jag kollade bara. Nyfiken i en strut, öppnar man struten tittar Jenni ut!

I vilket fall, så skulle man fylla i sin livshistoria och allt det där, och svara på "Vad har du gjort de senaste 5 åren?" och DÅ, det var då tankevärksamheten började dra igång.
Vad har jag egentligen gjort, de senaste 5 åren? Har jag ens gjort nåt?

Idag är det år 2009, fem år sen var det 2004. Jag var... 15 (lättare att räkna 20 minus 5 än hur gammal jag var 2004 - tips!). Då går man i grundskolan, right? Gymnasiet börjar man, oftast, året man fyller 16.
Gick ju gymnasiet, samhäll tills jag slutade julen -06 och senare började på Jysk.

2004: Grundskola, ÅK9.
2005: Gymnasiet, första året, samhäll.
2006: Gymnasiet, andra året, samhäll inriktning journalistik.
2007: Praktik på Jysk, 4 månader, jobb på Jysk på kvällar/helger och resten av året efter juni.
2008: Jysk, all there is.

Ingenting men ändå så mycket? Eller vad man ska säga.

Sen, kan man ju faktiskt tolka frågan på fler sett. Kom jag på nu. Jag antog bara direkt att det var såhär dom menade, vilken skola eller vilket jobb man varit på, alternativt vad man gjort annars. Men det kan ju faktiskt vara så att dom faktiskt menade, vad man gjorde punkt och pricka? Så utöver ovanstående:

2004: Blev singel för, förhoppningsvis, sista gången. Opererade bort gallstenar och gallblåsa.
2005: Tänkte visa mig ute i klänning för första gången. Gjorde det inte. Var fortfarande trött på skolan.
2006: Träffade Oscar och gjorde mig av med dåliga grejer. Skaffade djur efter 9 år. Flyttade hemifrån.
2007: Skaffade praktik, och där med jobb. Jobbade. Och jobbade. Började med körkortet.
2008: La ner körkortet. Fortsatte jobba. Blev lite mer vuxen och flyttade till större.

Men nah, jag föredrar nog den första listan, haha!

Men jag kommer liksom inte ihåg allt som hände då. Dåligt minne tillsammans med att ha föträngt massor så blir det som det blir. Fick ju fundera fram och tillbaka ett antal gånger vilka år jag var hur gammal, och hur gammal jag var när jag gjorde vad, och vad gjorde jag då vilket år.

Kommentarer
Postat av: Marina

ja usch då börjar man tänka.. fem år är ganska lång tid..men ändå inte.för tiden går fort..iaf när man blir äldre ;) vill inte ens tänka tanken.. hehe.. ör fem år sedan had ejag nyligen blivit 23år. jisses vad gammal jag e nu då :D haha.. och pluggade i vänersborg. mmm

2009-05-11 @ 16:16:19
Postat av: Anneli

Ja, tiden går. Mycket glöms ju bort ändå :(

2009-05-11 @ 17:31:00
Postat av: chathrine

Åh 9an, det var ju hundra år sen. :) Iaf en 12-13 år sen. Goda Tider!

2009-05-11 @ 18:40:37
Postat av: Anonym

Förresten, kom på det när Marina frågade om resårmadrass... Har ni några prisvärda ribb-bottnar på JYSK? Den vi har i malmsängen ramlar ur med jämna mellanrum, men 3 år har den hållt. I dagsläget har vi inte råd med ny säng så... Men så är det ju 120 säng också, vet inte om den storleken är lätt att få tag på...

2009-05-11 @ 19:41:13
Postat av: Anneli

Varför försvinner mitt namn så ofta nuförtiden? Jag, Anneli (bäst att gardera sig) undrade om ribb-bottnar här ovan ;)

2009-05-11 @ 19:42:30
Postat av: Jasas.se

Tur att du bloggar nu då så att du kan klicka dig tillbaka och minnas :)

2009-05-11 @ 21:37:05
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0