Minneslista

1. Vad lyssnade du på för musik under din högstadietid resp. gymnasietid?
Högstadiet? Typ radiopop? Samma på gymnasiet. Har i stort sett haft samma musikstil hela tiden. Förutom en tur i mellanstadiet när det var hiphop som gällde, som hänger kvar lite idag också.

2. Beskriv dig själv under högstadie-tiden.
Började väl hitta mig själv, umgås med folk och våga spela ut. Älskade att vara pajasen, i alla fall bland kompisarna. Försökte plugga och det gick okej. Tröttnade på skolan, fort som attans.

3. Din första bästis?
Josse, fast jag var inte hennes bästis hon var bara min. Inte så att jag låtsades och aldrig pratat med tjej, nej hon hade redan en bästis och man kunde inte ha två. Så hon var min, Evelina var hennes.

4. Första köpta skiva?
Tror det var Spice Girls första, HAHA!

5. Klädstil i 16-20 årsåldern?
16-18 var det mycket jeans och inte så mycket påklätt, eller tjocka lager kanske man ska säga, när jag vågade visa mig och tyckte jag var fin. 19-20 blev det som innan 16: lager på lager på lager.

6. Ett riktigt pinsamt minne från tonåren?
Jag letar och letar i minnena men kommer inte på något. Får åter komma.

7. Ett roligt minne?
Träffa Oscar och alla följder av det. Sen blev jag ju faktiskt, under första tonårsåret, storasyster. Det är också rätt roligt. Ibland.

8. Något som får dig att bli varm inombords när du tänker på det?
Alla vänner genom tiderna.

9. Första ensamma äventyr? (Semester eller dylikt)
Måste ju varit när jag åkte till Finland (med mummu och ukki så sett) när jag var... 12-13? Har aldrig varit själv iväg så direkt, men där åkte jag båt från Finland till Sverige, själv i alla fall.

10. Första bil?
En vit Hyundai Accent LS 96:a. Står parkerad hos mamma och väntar på att vi ska komma och hämta hem henne. I framtiden en dag.

11. Skulle du göra om allt, om du fick chansen?
Gärna, och framför allt inte ge upp och hoppa av gymnasiet.

12. Lägg ut tre bilder på dig själv (Liten, tonåring och en färsk bild)
Har ju inga sånna bilder på denna datorn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0