Lägenhetshyffs

Hur mysig är inte sommaren? Klockan är 5.30 och det är ljust ute! Så underbart! Minns i vintras då när jag började 8 ibland, och gick hemifrån efter 7 och det var svaaart. Det började ändå ljusna vid 4-5 om inte tidigare. Och nu är det verkligen ljust ute. Lite halvdaskigt som en morgon när det regnat. Men ljust.

Ska snart hoppa in i duschen, när jag kan med att gå in i duschen. Vi hann prata om det i natt också, hyffs i lägenhet. Jag tycker inte att man går in och duschar klockan 4 på morgonen, om man inte måste. Som idag hade jag tänkt gå upp efter 7 så då kan jag gott vänta med att dusha.

Eller tvätta. Jag föredrar att inte starta tvätten förrän 8 som tidigast så den centrifugerar 9.30-10. Även om det är vid 8 eller nåt man "får" börja låta (har ingen aning egentligen, vet bara att man ska dämpa sig vid 22). Jag försökte ju liksom make my case men Oscar tyckte bara att är det 8 är det 8, men man kan ju gott starta maskinen 8 också.

Medans jag tänker att det kan ju finnas folk som jobbar skift till exempel. Då måste man ju inte börja låta prick klockan 8. Eller som jag hade känt om jag jobbat en vecka och sen är ledig med sovmorgon en vardag, då uppskattar man också om det är lugnt en tid in på förmiddagen. Fast här är ju ingen fara med sånt.

Sen är ju grejen också att om jag nu av nån anledning ska starta tvätten så tidigt så den börjar låta lagomt till 8, då ska jag också ha lust att hänga den när den är klar. Så risken att det är akut att det måste vara klart till 8 är ju inte stor. Äh va fan, jag bara babblar. Skit samma, eller hur??

Kommentarer
Postat av: chathrine

Lycka till!

Ni behöver nog helgen på Er efsom att Ni ätit (bakat?) såna enorma mängder fikabröd på sistone. Så kroppen inte får en rejäl chock. Trappa ner under helgen. Kör med fruksallad och nötter imorn. Så får du bort lite socker där, men har ändå det söta kvar. Popcorn som man poppar sj i kastrull är bra godis att ha hemma. fettsnålt.

Mellan 22-06 ska det vara tyst. Så du kunde kört igång tvättmaskinen tidigare. :-)

2009-05-29 @ 07:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0