Det här med reklamen, nu igen

För övrigt ska jag snart kila ner till farmor. Ska ju ringa SDR igen. Och höra om dom fått reklamen igår, vi fick i alla fall ingen.

Grejen är bara att jag vet ju inte om hon är vaken än, hehe. Vanligtvis hade jag väntat två-tre timmar innan jag gått ner men nu ska hon iväg vid 12 så jag tror ju verkligen att hon är vaken, men jag väntar lite till.

Samtidigt som jag inte vill komma när hon är som mest stressad och ska springa ut genom dörren. Men då är det ju bara att ringa hemifrån. Men men, det löser sig.

Och, farfar är inte heller hemma. Inte så att jag måste gå när hon är där. Men han kommer hem i eftermiddag men dom visste inte vilken tid. Och jag tänkte att OM nu jobbet ringer, så blir det så tokigt.


Sen känner jag lite att jag ville förklara varför jag går på som jag gör om detta. Egentligen så är det inte så noga för mig om vi får reklamen eller inte. Visst, jag tycker det är kul att ha och kunna kolla vad man kan handlar och sådär, men inte hela världen. Och hade jag inte ringt för farmor hade jag nog inte ringt för mig.

Men så känner jag att i ett år har nån unge gått och tagit SDRs (lilla summa, men ändå) pengar som dom i sin tur fått från Lidl och Ica för att reklamen ska nå ut till oss, och det tycker jag är så fel fel fel. Att man ens kan med att göra så. Samtidigt som farmor faktiskt vill ha reklamen, så det är ju för hennes skull också.

Sen var det lite kul för en farmor känner som bor i samma länga hade varit ner till Lidl och pratat med dom om detta. Allt hon fått till svar var att dom skulle ringa, antagligen dit jag ringt. Men det var liksom inte deras problem. Men det handlar nog mer om personalen. Kommer nån till oss så tar vi ju namn och adress och rapporterar det.

Tror så sett att Ica hade brytt sig lite mer. Dom är ju lite mer "egna", reklamen skickas ju ut från dom till oss. Lidl är väl samma överallt och bara en enda stor kedja, vad jag vet. Så hade jag inte fått tag på vad jag tror är chefen förra veckan hade jag gått ner till Ica, för dom hade nog tagit tag i det lite mer.

Kommentarer
Postat av: Marina

jag fattar vad du menar

2009-05-11 @ 10:39:40
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0