Dagen, och lite tankar

God morgon, god morgon, god morgon!
Idag kommer bli en bra dag, I know it. Började bra med snooz och mys i en timme typ och sen har vi städat. Jag hade tänkt att vi skulle plocka undan bara, men då började Oscar dammsuga och tvätta golv och ha sig!
Ja alltså, jag sopar ju golven. Inte så att vi inte brukar dammsuga, hehe. Men våran dammsugare är så värdelös och ryggen uppskattar sopning så mycket mer, så jag håller mig till det.

Så nu är här så rent och fint SÅ!
För att ingen ska komma hit, hah! Vi ska bara gå här ifrån. Messade mamma i morse om mina planer om att hon kunde komma hit, vi kunde hämta Anton eller att vi kunde gå till farmor sen.
Hon ringde och sa att hon skulle nog handla hela tiden Anton var i skolan igen och sen när hon hämtat honom ska dom köpa present för han ska på kalas ikväll, men sen kunde vi hälsa på farmor!
Så hon kommer bli gladilad, det vet jag.

Ska ringa henne sen bara så vi inte överraskar i nattlinnet.
Hon brukar ju vara en sjusovare, hon sitter uppe hela natten och sover till 9-10 på morgonen men nu när hon inte mår riktigt bra kan det hända att hon sover till 11-12, och då skäms hon lite.
Och kommer vi efter 12 kan hon ju stå kvar i nattlinne och utan tänder, så jag tänkte jag skulle förvarna. Och kolla så hon orkade med oss alla på en gång, men det tror jag allt.
Hon pratar så ofta om Anton, och tycker om honom. Och mamma, så klart!

Hon är så söt lilla farmor, när hon pratar om framför allt mamma.
Hon tycker det är så viktigt att jag vet att hon inte har nåt emot min mamma, bara för att hon inte är tillsammans med min pappa/hennes son längre. Hon säger det om och om igen.
Bara för att dom bråkat så behöver hon inte bråka med mamma, och hon är ju min mamma och jag är farmors barnbarn så varför kan inte dom umgås och prata, ändå? Dom har ju känt varandra i närmare 30 år!
Tur att jag har en sån bra, smart och snäll farmor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0