Varför skulle det annars finnas så många låtar om just mig?

Anneli: Jag vet faktiskt inte. Har inte hört så mycket innan (HAH) men med denna låten så var det verkligen att så fort den började tänkte jag "Detta är en annan låt, denna finns redan". Så jag vet inte om denna är så mycket mer än tidigare eller... Ja, jag vet inte?





Apropå det med att varför det blivit sånt liv med piloternas låt (istället för att göra ett blogginlägg med bara svar på Annelis kommentar, skriver jag här istället) så sa Oscar en lite kul grej förut.
Piloternas låt påminner ju dels om Velvets låt, och Boy Meets Girls låt. Men eftersom Boy Meets Girl var först, måste ju Velvet ha kopierat (först) den. Faktiskt.
Och hon sa ju själv att alla kopierar alla. Och lite så är det väl? Kan jag tro? Varför skulle det annars finnas så många låtar om just mig? Jaa, that's life.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja, men folk måste ju "klaga" på något. De tyckte väl inte om dem då och bestämde sig för att kritisera i hopp om att deras favorit får större chans. De sjunger ju även "trading passion for glory" i första versern, en textrad som förekommer i en annan mycket bra låt, Eye of the tiger, och jag har läst kommentarer att Higher låter som den då också, bara för en textrads skull. Det tycker jag inte är så farligt. Uttrycka sig likadant på ett ställe måste man väl få? Känns som att det blir lite mer begränsat med ord än med noter faktiskt, men jag vet inte.

2009-03-02 @ 12:36:59
URL: http://myspecialplace.blogg.se/
Postat av: Anneli

Måste bara rätta mitt eget fel, textraden i Eye of the tiger ska vara "You change your passion for glory"... har inte hittat någon text för Higher och orkar inte lyssna heller :p

2009-03-02 @ 16:23:16
URL: http://myspecialplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0