Jag klagar och jag röstar inte!

Anneli: Haha vad var det för idioti..? Ja han är ju med själv och har varit med fyra gånger. Men så har jag alltid tyckt att han verkat desperat och mediakåt och det stämmer ju då, haha!
Jag kan också tänkta mig att folk tröttnat. Ändå, varje år är dom med? Enough is enough.





Men allvarligt talat, är det jag som har fel på öronen eller slår svenska folket fel på telefonerna? Jaa, man ska inte klaga när man inte röstar själv, men man måste ju ändå få kommentera det dom gör?

Först är det Scotts mot Sarah Dawn Finer och jag kände att det spelade inte så stor roll, förutom att Sarah sjunger på svenska. Även om Scotts kanske ändrar till engelska så är det ju inte den låten man röstat på.
I vilket fall, Sarah gick vidare, helt OK.

Andra duellen var Lili & Susie och BWO och jag trodde på BWO. Även om jag inte tycker dom är så bra och är rätt trött på dom så var dom bättre än L & S som lät som vilken 80-tals låt som helst.
Men då går Lili & Susie vidare i alla fall.

Tredje gången var Amy Diamond mot Star Pilots och jag viiiiiille inte ha med Piloterna! Nog för att lika kan bli lika men detta var FÖR likt och låten är bra men av princip tyckte jag inte dom skulle gå vidare.
Men så klart går Piloterna vidare ändå.

Sista omgången var Rio & the Topaz Sound feat. Red Fox och Caroline af Ugglas och jag säger bara, jag gillar inte Caroline så iprincip vad som helst kunde fått gå vidare, bara det inte var hon!
Jag blev så sur när Caroline gick vidare!


Dom fyra som gick vidare skulle nu göra två dueller där vinnaren gick till finalen.

Först ut är  Sarah Dawn Finer mot Lili & Susie så eftersom jag inte var så förtjust i L& S förra gången fick jag ju heja på Sarah. Tycker inte hon var så bra, även om alla andra verkar tycka hon var bäst.
Sarah gick som tur var vidare, till Globen!

Andra, och sista, duellen var mellan Star Pilots och Caroline af Ugglas och jag tänkte om nu svenskarna röstat dom så här långt tar dom dom till Globen också, bara det inte blir Caronline för gudars skymning!
Ne men så klart Caroline går vidare så nu måste man höra den IGEN.


Bojkotta Melodifestivalen i fortsättningen? Så sett när dom visade vilka som redan gått till Globen kändes det inte så hemskt ändå. Nåt ska man väl kunna skrapa ihop men nee, blir väl nån skit som vanligt. Men jag klagar inte för jag röstar inte. Ähh, jag klagar och jag röstar inte! Det blir nog skit av alltihoppa.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag klagar för jag har röstat!! Både på Scotts och Star Pilots (sorry, men Becker slår "plagiat" ;p) Jag är såååå trött på Sarah! Ballader ballader... Enligt tävlingarna grät hon för att hon inte gick till globen direkt, i vilket fall såg hon inte förvånad ut när hon gick vidare ikväll. Nej, där var Carolines reaktion mycket ärligare ;) Jaja, jag gillar ju Malena och HEAT, men det hade vart roligt med lite ögongodis i form av Becker och Scotts-Henrik i finalen. Får väl stirra på Andreas istället för på TV:n ;D

2009-03-07 @ 21:58:59
URL: http://myspecialplace.blogg.se/
Postat av: Jasas.se

Jag har bojkottat delfinalerna för att jag tycker det är crap alltihopa..

2009-03-08 @ 07:13:44
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0