Konstigt samtal så här på eftermiddagen

Telefonen ringer


- Aa, det är Jenni.
- Hej Jenni jag ringer från Digitalbox!
- Hej hej.
- Hur är det med dig idag då?
- Jodå, det är bara bra.
- Ja det är bra, har ni fint väder idag?
- Njae...
- Inte?
- Lite molingt men solen tittar fram då och då.
- Jasså men plusgrader är det?
- Hah, nej det blåser nog för kallt för att det ska vara det.
- Jasså? Vet du här i Stockholm hade vi 5 plusgrader i morse!
- Jaha, det lät gott. (som om jag bryr mig..?)
- Haha, jaa det var det! Men du, jag ringer för jag undrar vad du har för TV-leverantör.
- Du, det har jag ingen aning om. Det är nåt som kommer med här i lägenheten vi hyr så vi bara tackar och tar emot.
- Jasså, kan det vara Comhem?
- Nej, det är det inte.
- Kanske Canal Digital?
- Ehh... (vänder mig till Oscar) Vet du vad vi har för TV-leverantör?
- Gotnet.
- Jaa, Gotnet har vi!
- Okej, gäller det alla som bor i ditt bostadsområde?
- Ehh, jaa det skulle jag väl tro..? (hur ska jag veta?)
- Okej, det var egentligen bara det jag ville veta. Ha en trevlig kväll, hej då!
- Tack det samma, hej då!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jaha? Det lät som ett nödvändigt telefonsamtal ;p

2009-03-31 @ 22:07:52
Postat av: Marina

skumt...

2009-04-01 @ 10:59:27
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0