Apropå Let's Dance

Chathrine: Var det så mycket? Var ju så sett två år sen detta var på tapeten för mig så jag minns faktiskt inte. Men det kan säkert varit allt det :) Och jag tror inte jag kommer söka nåt som kräver mer än dom "vanliga", om jag ens söker jag vill bara ha nåt likvärdigt med gymnasiebetyg för framtida jobbsökning.





Måste bara säga, apropå Let's Dance (ja, jag har fastnat i min egna blogg så jag kommer inte till nån annans :p) så är det väldigt tråkigt idag. Är ju bara repriser.
Finalisterna dansar samma danser som dom dansat tidigare och dom gamla kommer tillbaka och dansar nåt dom redan dansat innan, suck. Traaaaadigt.

Nog för att jag brukar se mer på dataskrämen än TVskärmen annars, men idag behöver jag ju inte se TV:n, I've seen it all. Men deras specialnummer ska bli spännande.
Ja, finalisternas då alltså.

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Jag har bara på det men ser inte på det. mer för sällskaps skull.. lonely här..

2009-03-27 @ 22:33:23
URL: http://jasas.se
Postat av: chathrine

Jo, poängen ska ju motsvara 3 års studier i alla ämnen. För väljer man ett praktiskt yrke, så går ju inte dem ämnena att läsa in på komvux. Jag skrev in mig för 1½ år sen sist har jag för mig. Och hon sa samma sak då och jag tittade uppgivet för jag trodde jag bara hade 2 ämnen kvar, sen var jag student.

2009-03-27 @ 22:52:20
Postat av: Anneli

Okej, läste inte här först, vill du bara ha ett samlat betyg från gymnasiet så ska du inte behöva "oroa dig" om allt jag skrev under förra inlägget. Även om jag skulle rekommendera att du fixar så starka "kompletterings-betyg" som möjligt, i fall du skulle vilja läsa vidare i framtiden.

Men det är ett sånt himla krångel med allt! Nu för högskolorna sätta "områdesbehörighet" (fd särkild behörighet) på kurser och program. Så om man t ex vill jobba inom ekonomi så måste man utöver grundläggande behörighet ha minst G i BehörighetskurserEngelska B

Matematik C

Samhällskunskap A

2009-03-28 @ 10:49:15
Postat av: Anneli

Okej, läste inte här först, vill du bara ha ett samlat betyg från gymnasiet så ska du inte behöva "oroa dig" om allt jag skrev under förra inlägget. Även om jag skulle rekommendera att du fixar så starka "kompletterings-betyg" som möjligt, i fall du skulle vilja läsa vidare i framtiden.

Men det är ett sånt himla krångel med allt! Nu för högskolorna sätta "områdesbehörighet" (fd särkild behörighet) på kurser och program. Så om man t ex vill jobba inom ekonomi så måste man utöver grundläggande behörighet ha minst G i Engelska B,

Matematik C, Samhällskunskap A, så gäller det olika för olika områden då. Ja, varför ska de alltid hålla på att ändra allt? :p

2009-03-28 @ 10:50:18
Postat av: Anneli

Det blev nått knas med mina kommentarer, lyckades klicka på skicka innan jag var färdig ;p

2009-03-28 @ 10:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0