Tänk om vi var som hundarna

När jag ändå är igång måste jag ju tipsa om Wulffmorgenthaler också.

Jag är en sån som läser tidningen bakifrån, så jag kan läsa serierna först ifall jag av nån anledning inte skulle hinna mer sen. Men bara serierna är gjorda, är jag nöjd.

Och Wulffblablabla är just en tidning bakifrån: en seriestrip (om diverse grejer) om dagen.

Den här, från igår, fick mig att tänka på en grej som hände i fredags, på bröllopsfesten fram emot 22-22.30 när vissa började bli mer dragna än andra:


En gäst, av manligt slag, står och pratar med vår stuggranne, i min ålder, och jag har inte varit så involverad varken medvetet eller omdevetet så jag har ingen aning om vad dom pratat om innan.

Men när han liksom ska gå vidare, så lägger han handen på Oscars axel och börjar tjöta om hundar, och tänk om vi hade varit som hundar som luktar och lär känna varandra via skrevet.

Och så böjer han sig ner och luktar Oscar i skrevet och säger "Jaha, du är kille du!" och gör likadant på grannen och säger "Jaha, du är tjej du!" - som om han varit en hund då. För att sen fälla slutkommentaren:

"Tänk om vi gått och luktat varandra i röven hela tiden!"


Så gårdagens strip var ju mer än passande, så klockrent så jag var tvungen att berätta om händelsen. Och när jag sen berättade det för mamma och Anders, vek han sig i skratt. Ja, det var kul

Kommentarer
Postat av: Hanna (at) Jasas.se

Jag är nog lite konstig för jag läser alltid dödsannonser och babyankomst etc först :P Serierna läser jag aldrig faktiskt :O



HAH, så sa jag på våran fest här i fredags, fan vad coolt ändå. Så berättar du om typ samma sak här. Fast jag gick DOCK(!) inte och sniffade andra i röva. Utan det var när Moolin's hund sniffade Anso's hund rätt i skrevet hela tiden, i början.

2009-06-21 @ 22:35:42
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

Vet iofs inte om han var påverkad, men annars hade jag sagt tänk vad lite alkohol kan göra. :p

2009-06-22 @ 13:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0