Suprise, suprise

Gissa om jag blir chockad när jag loggar in på min bank och ser att jag har fått lön två gånger denna månaden? Kliar mig i huvudet och hämtar lönespecen. Nee, lönen som kom i 25:e stämmer med lönespecen, sen har det kommit lite extra den 29:e. Skulle precis te å ringa Carina, när Oscar sa "men badet då?"

Så jag ringde mamma istället. Frågade om det kunde vara möjligt att vi fick så mycket i lön från badet. Nej... Jo! Ja, det var det. Jag hade för mig att det "bara" var strax under 200 vi fick förra terminen, därför blev 975 kronor så himla orimligt. Men 65 gång 10 är ju 650 och vi har 15 lektioner. Det är möjligt.

Och det är ju aldrig fel, det får man tacka och bocka för även om det inte är det som gör det. Men en trevlig överraskning så här i sommarblåsten. Tack, nu ska jag shoppa Mary Kay nästa helg!

Kommentarer
Postat av: Marina

Ohlala det var roligt! :) alltid kul med oväntade pengar ;) hehe

2009-06-04 @ 15:25:16
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: Jasas.se

Vad bra, och KUL! Hellre då det blir så.. än tvärtom!

2009-06-04 @ 16:44:12
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0