Lite granna

Chathrine: Jag skulle aldrig, aldrig, aldrig tillåta mina barn att springa ut så så länge jag kan kontrollera vad dom gör, jag skulle aldrig göra så om jag hade mina (eller någon annans) barn med mig. Det är en bra stor skillnad på bara mig och mina, eller någonannans, barn. Självklart skulle jag aldrig lära dom att om man springer så hinner man nog. Jag hoppas att mina barn blir smartare än mig och är försiktiga med sig. Och jag skulle aldrig göra så när dom är med, för att dom sen ska kunna säga "Men mamma gjorde så..." och över huvudtaget så tror och hoppas jag att man blir mer rädd om sig själv, när det inte bara handlar om en själv. Jag skulle inte vilja förlora min mamma över en så korkad grej.

Anneli: Självklart finns det omständigheter som gör det svårare men man ska som bilist alltid sakta in vid ett övergångsställe, framför allt då om man inte ser om den som går är på väg över eller inte. Och som sagt så är det artigt mot den som går, att man saktar ner när man kör förbi. Får jag i alla fall lära mig när jag är ute och kör. Så egentligen så ska alla kunna gå över som dom vill, för alla som sitter i bilen ska ha sån koll att dom ser nån som närmar sig övergångsstället, där fotgångaren har företräde, så då saktar dom ner för att släppa företräde eller för att inte bara svisha förbi.
Men jag vet också att det inte är så, men det är så det skulle vara. Likväl som jag behöver lära mig lite mer respekt för dom stora, snabba bilarna som kommer så skulle nog varenda människa behöva lära sig, eller friska upp, sina trafikregler och sen följa dom.





Jahaja, här sitter en som inte är trött. Eller inte är trött är väl lite att ljuga, men som inte kan sova stämmer mer. Tur att jag hade datorn här inne, så jag slapp gå upp eller ligga och vrida och vända på mig.

Jag som tänkte sovit innan vi åker på onsdag. Sist pratades det om vid 3-4 eller kanske tidigare. Då är det inte bra att sitta uppe vid denna tiden nu. För att inte vränga helt på dygnet sen.

Annars brukar jag vara uppe tills vi åker, och sen sova i bilen. Men då blir hela dagen vrängd och konstig och även om det är skönare att sova bort hela långa resan, så känns det så dumt att vränga allt.

För övrigt är det Umeå vi ska till, inte Luleå. Så det är ju några timmar, runt 13 verkar det som på Anders. Och så sover man kanske, med lite tur, fem-sju av dom. Jaja, det löser sig.

Oscar ska pracka på denna datorn med spel och filmer så vi har allt att göra. Sen ska vi ju hem igen på söndag också. Det ska bli spännande. He he he. Det ska bli spännande när vi ska åka bilen många milen.

Kommentarer
Postat av: Hanna (at) Jasas.se

Åh vad roligt att resa iväg :D Midsommar, here we come kan ni skriva på en skylt?



Jag kan inte heller somna.. men antar att du sover sött nu iaf :)

2009-06-16 @ 02:53:17
URL: http://jasas.se
Postat av: chathrine

mm, det är det jag menar. Barnen ser vad föräldrarna gör och tar efter. Så som förälder får man tänka extra mkt på hur man beter sig eg.

2009-06-16 @ 11:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0