Människor omkring

Jasas: Ojoj, det var illa...! :/

Anneli: Mja, dom har ju ändrat nu till "sommartider" så bussen går 13 över och vi har ju trots allt arbetstid till 15 över så jag går ju inte förrän vi är klara. Hinner jag så är det bra, hinner jag inte får jag vänta till 43. Tråkigt nu men sen efter sommarn påstår Oscar att den ska gå var sjunde minut, så det går väl att överleva väntan nu, hehe.





Jag tycker det är så spännande med människor, på alla dess viss. Kända och okända. Hur man tänker och agerar, hur deras liv går på och vad de väljer att göra med det.

Igår tänkte jag mycket på det här med att vara ett par. Jag träffar ju så otroligt mycket människor varje dag på jobbet, och par då också självklart. Och det är så kul att se hur dom är tillsammans, och tänka på att dom har ett liv även när dom går utanför våra väggar, vad dom ska göra i det livet och så.

Eller varför man väljer den man väljer, som sin partner. Hur dom funkar ihop, vad dom har för slags förhållande. Hur det är för dom som är själva, frivlligt eller ovilligt. Vad dom gör i sin vardagliga slentrial. Tänk hur mycket människor som finns runt oss, som vi inte vet nåt om?

Tänk bara på grannar. Det är åtminstonde 15-20 lägenheter i vårat hus, jag känner till, har sett, runt åtta av dom hushållen. Och hur många är det inte som bor i kommunen, som jag säkert sprungit på en och annan gång men kanske aldrig igen. Vilka är dom, vad gör dom?

Kommentarer
Postat av: Hanna (at) jasas.se

Ja men vi har ju haft sån otur med vissa jyskmöbler då vi haft ihop dem.. tycker ritningarna är så fumliga ibland :|



Härlig(a) tanke/ar. Det är ju ganska tufft för jag är ju huvudskådisen i mitt liv, och du i ditt. Du sitter och läser denna kommentaren nu och då har jag säkert hunnit att både titta runt lite till + att gå iväg från datorn osv.



Livet är bra spännande ;)

2009-07-17 @ 13:35:24
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

På tal om Jasas kommentar här ovan, så minns jag hur vi kämpade med en byrå från JYSK, men lim och massa... dålig passform med. Men såhär i efterhand var den allt värd 300 kr ;)



Ja, det är spännande med människor :)

2009-07-17 @ 19:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0