Vad är det som går och går?

Anneli: Ja pizzan i sig var god, men pizza som pizza var inte så gott, haha!





Jag tycker det är lite roligt för i nya telefonen så finns det även stegräknare. Den är ju lite sisådär, ibland verkar den mäta och ibland inte, men den visar ju på ett ungefär.

Jag trodde att man var tvungen att ha den i fickan eller nåt sånt (typ i väskan, trycka väskan hårt mellan armen och kroppen) för när jag testade så visade den inget av att bara ha den i handen. Men så testade jag förut att ha den i fickan och den visade inget. Och igår hade jag gått några hundra steg, utan att haft den i fickan.

Aja, lite mysko men som sagt, jag ser ju på ett ungefär. Och det var dagens resultat som var lite roliga, speciellt jämfört med dom tidigare dagarnar (lördag och söndag).

Minns inte exakta siffror från helgen, men lördag var 700 nånting och igår var det 100-200 steg. Idag dock, kom jag upp i 8184 steg! Och enligt telefonen/mätaren är 10000 steg hälsomålet. Känns bra ändå, att man rör sig såpass under en dag på jobbet. Så hade jag gått heldag hade det nog varit 2000 steg extra.

8000 steg på sju timmar, borde ju bli över 1000 på 9 timmar? Aja, så noga är det inte men det var spännande och kul att se ändå, vad man rör sig på en dag!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Stegräknare får mig alltid att tänka på min lilla mamma :) Hon köpte en och så skulle vi ut på promenad. Den funkar inte alltid sa hon, så jag måste kontrollräkna. Javisst, sa jag, och tänkte att jag är tyst tills hon säger något, men så börjar hon "ett, två, tre... femtio", nehe, den visade 48 steg, så körde hon igen, och då visade den tack och lov 50 ;) Jag trodde ju hon skulle räkna tyst ;)

2009-07-06 @ 23:23:20
Postat av: Marina

hej du.. ja du hade nog lätt gått 10000 steg på en heldag :)



ha d gött

2009-07-07 @ 09:14:37
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: chathrine

10,000 steg = 5 km är minimum för varje dag. Det är vad man ska gå omkring i sitt boende, till affären, till jobbet osv. Sen ska man motionera på det. :)

2009-07-07 @ 10:44:24
URL: http://snovit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0