Sovpaus

Chathrine: Tack för tipset! Tyckte dock inte sockerkakan blev "ovanligt gul" men det kanske var länge sen jag bakade/åt sockerkaka bara?

Jasas: Japp, kommer ett inlägg om det lite senare, haha.





Det bidde sådär bra baket.
Jag vet inte vad det är men jag kan inte göra kladdkaka längre? Typ när jag och Oscar precis blivit tillsammans och bodde hemma gjorde jag kladdkaka minst en gång i veckan, ibland oftare. Och det blev alltid bra.
Men nu kan jag bara inte! Gjorde ju en idag. Färdig i de två yttersta centimetrarna och sen helt lös innuti. Nog för att den ska vara kladdig men det var lite överdrivet.

Dessutom är ju kladdkaka så lätt och bra.
Tar några sekunder att vispa ihop och sen är det inte länge den ska vara inne. Men jag får det antingen bara till deg/smet eller en vanlig chokladkaka. Blö, tråkigt.
Men å andra sidan blev sockerkakan riktigt god! Saftig och bra. Oscar tyckte om sina våfflor och mja, negerbollarna smakade negerbollar.

Tur att jag jobbar två hel dagar nu, haha.
Så kanske det hinner bli slut till helgen? (sovpaus) Och jag slipper gå här hemma och tänka hur gott det varit med kaka. Självdiciplin vaddå? Jag har ju ett jobb för sjutton gubbar!
Men nu får vi väl börja bege oss till affären, innan det blir senare natten än vad det redan är. Egentligen, hade jag hellre lagt mig nu pang på och nanat till imorgon, men det går inte serru.

Kommentarer
Postat av: Jasas

DÅ SKA DU STÄLLA KLADDKAKAN I KYLSKÅPET SÅ BLIR DEN HÅRD/kladdig!

2009-01-14 @ 20:06:09
URL: http://jasas.se
Postat av: chathrine

Haha! Nje. Man använda gulorna endast för att se skillnad. :P Du hade kalas hemma idag förstår jag me allt det goda på samma gån! ;) Negerbollar funkar alltid och tack vare havregrynen så är det faktiskt inte sååå himla onyttigt ändå. (om man tänker bort strösockret)

2009-01-14 @ 20:16:23
URL: http://snovit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0