Gnäll och tjöt: enjoy!

Ann-Sophie: Ja, så är det nog. Jag är jobbskadad och älskar mitt jobb!
Haha men man måste vara på sånt humör, jag har ju sagt i månader att vi ska fixa klädkammaren men nu flög fan i mig och jag kom igång! Kanske ska ta en sväng till er också?

Jasas: Hah, så kanske det också är? Att jag behöver semester? Men det är ju inte lika kul som att jobba?
Ahh gott som fan att ha det klart och då kommer det ju gå lätt nästa gång, tack!

Anna: Visst är jag, och det är ju till er fördel!

Anneli: Aa gött som attnas, tack!


Tack tjejorna för alla kommentarer - blev SÅ mycket roligare att komma hem och inte orka blogga!!





FY VAD JAG FRYSER!
Skulle bara säga det, att vi har röv kallt. Men imorgon ska jag ringa och fråga vad i hela fridens namn man ska göra för att få hit nån att fixa all baj.
Hade jag vågat, hade jag frågat om ersättning. Jag har ändå eldat upp runt två påsar värmeljus (á 100 ljus) och köpt två par duntofflor, bara för att det är så kallt här. Och sen själva grejen att vi går här hemma och fryser. Så minst en hundring skulle vara rimligt, tycker jag. Men två-tre kanske? Men för det första skulle jag aldrig kunna med och för det andra hade jag tyckt det var så larvigt.
Även om det är dålig stil och service.

I alla fall. Dagen blev inte riktigt som jag tänkt.
Oscar kom hem tidigare, guu vad tråkigt. Eller inte. Så vi hann umgås lite. Han pratade medans jag åt och tittade på tv. Sen pratade vi medans jag fortsatte städa i klädkammaren och Oscar åt mat. Sen vart det helt plötsligt dags för jobbet och det gick så braaau.
Hade lite lagomt kul med mer trevliga kunder och mindre trevliga kunder. Men så är det ju, jag har fått gnälla av mig på Oscar så nu är det glömt och förbi.

Kommer inte ihåg vad jag skulle blogga mer om. Vet att jag tänkte på nåt innan.
Kanske om hur glad jag blev när jag kom hem? Jag hade sagt till min käre sambo innan jag gick: Jag har lagt i disken i hon för att det skulle se bättre ut, du kan ta ut det och diska som du vill så har du två diskar. Sen kan du hänga tvätten jag har startat.
Sen medans jag hann rensa hittade jag massa kläder som var hans, och när jag ställde ut saker i köket sa han att det skulle inte han städa och då svarade jag Det behöver du inte göra, men gå igenom dina kläder och välj vad som ska sparas och vad som ska slängas.

När jag kommer hem står all disk på bänken, för han hade inte hört att jag bett honom diska och han skulle ha en form som låg längst ner i hela högen.
Och förklaringen varför det såg ut som bomben i köket var för att jag öst ut saker ur klädkammaren. Mummel mummel, som du skulle ta hand om ja! Men det hade han inte hört.
Passade på att slänga ett öga in i sovrummet, där torkstället stod tomt. För maskinen var öppen och avstängd. Eftersom jag startat maskinen, den blev klar och jag öppnade luckan. Men han hade inte hört att jag sagt att jag startat.

Han fyller snart 21 (ja, 21 och inte 71) och ska få en hörselapparat i present. Med minneskort. För när jag säger att han har svarat på det jag sagt, får jag till svar att han inte kommer ihåg. Och när jag få påpekar att du sa ju precis att du inte hört svarar han att han inte kommer ihåg om han hört - smart!

Så nu har jag gnällt klart, tänkte bara berätta att jag är bra ball för jag får läsa Malins låsta blogg! Och snart ska jag få till det så man alltid ser det, i bloggen. Och lite annat stuff som kommer bli kuuul!
Vart kan man hitta Malin då? Jo, på http://moolin.se!


Förresten, den som undrar hur det gick med det på jobbet kan läsa det hääääär!

Kommentarer
Postat av: chathrine

Fastighetsbolag brukar vara superkinkiga med att höja värmen/fixa lister (det brukar ju oftast vara listerna som är felet, då det drar från fönster elr golv). Så börja med att köpa en billig temp för en tia elr två på Rusta och kolla. Inte under 2o ska det vara. I min lägenhet jag är evakuerad ifrån satt jag med vantar vid datorn (som stod mitt i lägenheten, alltså inte ens nära en yttervägg)för fingrarna var stela av köld. Men ja, som vanligt. Man ska inte ge sig ! Man ska inte frysa hemma!

2009-01-07 @ 23:11:55
Postat av: chathrine

Föresten...karlar är experter på att på att "sila ur" det dem inte vill höra. I know, har en liten (stor?) Man här som hör det han själv vill höra.

2009-01-07 @ 23:21:38
Postat av: Anneli

Vi har också svinkallt här hemma :( Och killar hör bra, men de lyssnar inte ;P

2009-01-08 @ 14:28:08
URL: http://myspecialplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0