Teori teora

Chathrine: Grejen är att mycket av kylan kommer från ytterdörren, och vi bor i loftgång. Då säger dom att det är så i loftgångar, det drar (även fast ytterdörren ska/kan tätas mer) och därför har man en mellandörr. MEN den har varit trasig sen vi flyttade in och släpper in massa kyla. Och i natt har det dessutom snöat, jippi.





Som sagt, det har snöat i natt. Då blir det kallt. Och igår när jag kom in i köket säger jag till Oscar, liksom i samma stund som jag tappar andan och helt likgiltligt: Men, det är ju lika kallt här.
Man fryser i vardagsrummet. Sen går man in i köket och känner att det är kallt?! Väntar ett samtal och sen ska jag ringa ner och fråga vad fan som gäller egentligen. Ibland, ibland önskar jag att jag var lite mer full i fan och kunde skälla på andra som jag tycker om att skälla på Oscar. Eller ta fram det där perkkele och bara...säga ifrån.
Men önska går ju.

I övrigt är jag närvös i min mage. Och kall om benen.
Jag la fram en väldigt bra teori till Oscar tidigare, och han hade inget rimligt och bra svar. Han undrar alltid varför jag sitter halvnaken här hemma, när det är så kallt. Som nu har jag en stickad kofta och duntofflor.
Så kom jag på varför: Har jag lite kläder på mig kan jag ta på mig lite pö om pö när kylan blir olidlig (som nu, byxor eller vantar blir nästa steg) och snart är jag påklädd och varm. Tar jag på mig hela munderingen direkt sitter jag ju här och fryser och kan inte göra nåt åt det.

Han tyckte att jag skulle ta på mig en filt i det läget, eller klä på mig mer. Men är man fullt påklädd kan man inte klä på sig ännu fler lager, så då är filt enda valet. Då tyckte han att jag kunde ta täcket, och det är ju bökigt att sitta med här, bara som enkeltäcke, men nu har vi dubbeltäcke (200x210) och jag skulle få rulla in mig som en mumie och inte frysa men inte så mycket annat heller.
Så, jag håller fast vid min teori och går och hämtar byxor nu.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sophie

Man ska kunna sitta i byxor och t-shirt inomhus utan att frysa! Ta nu fram ditt perkkele och var en satkärring så det blir nåt gjort! Kippis! ;P

2009-01-08 @ 10:16:53
URL: http://pontiacpower.blogg.se/
Postat av: chathrine

Då får Ni ringa och klaga på dörren och det varje dag tills ni får en som är hel ! :D Ja fram med lite perkele voi vitto ! (elr inte ;) )

2009-01-08 @ 15:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0