I made it!!

Så bra det gick! Och nu vet jag helt säkert att Kjell inte ljugit för mig - jag har så förbannat bra tänder!
Tycker bara så synd om Oscar och alla andra som har dåliga tänder och dessutom tandläkarskräck på det. Önskar han kunde få lite av mina tänder så han sluppit allt och inte tyckte det var jobbigt idag.

Men åter till mig, haha!
Var dunder nervös när jag satt i väntrummet, blev inte bättre när en nervös liten parvel (som egentligen säkert var närmare 1,90 lång) kom och hämtade mig. Det visade sig vara tandläkaren, som skakade sig igenom undersökningen typ, haha! Samtidigt som han inte verkade helt syncad med sköterskan, så det kändes ju jätte bra - eller inte alls.

Och så rabblar dom på sitt tandläkar språk. Känns inge bra alls, han låter som allt behöver röjas ut och sätta in nytt typ. Och ibland säger han nåt hon ska skriva och då frågar hon "Men inte den och den" och jo den och den också.
Kändes bara som han skulle fråga vilken färg jag vill ha på löständerna typ.
Speciellt eftersom han innan frågade massa innan.

- Borstar tänderna? En-två gånger om dagen?
- Njae, knappt.
- En gång om dagen?
- Ibland.

- Röker? Ne? Kanske? Jo?
- Ne.
- Nee.

- Äter godis? En, två, tre, fyra gånger i veckan?
- Ehh... Två-tre? Kanske?
- Dricka? En, två, tre gånger?
- Mjaa, kanske en-två gånger i veckan?

Och hela tiden har han vart rätt stel och nervös.

- Använder flourtabeltt? Floursköljning? Ne?
- Har precis börjat använda.
- En gång i veckan eller så?
- Efter varje borstning.
- En gång om dagen då, fliin.

Och sen gick han tillbaka och blev stele doktorn igen, haha.
Men, jag hade i alla fall inget att vara nervös över! Efter så pratade dom om att det var första gången jag var där och sköterskan sa att dom kunde ju be det förra stället skicka journalen, men neh det tyckte han inte behövdes, haha. Han ser ju vad som gjorts (eller snarare inte gjorts) och eftersom allt var så bra, varför få dit papper med "Ser bra ut. Ser bra ut. Ser bra ut. Ser bra ut."?

Där emot blev han nog väldigt förvånad över att det var så bra, han hade väl väntat sig värre.
Så kände han väl när jag gick att han var tvungen att påpeka nåt i alla fall så han säger "Godis en-två gånger i veckan och läsk en gång i veckan är ju det bästa för tänderna, och borstning två gånger om dagen. Du har ju ändå en lagning där uppe och... Man kan ju inte vara helt garanterad på att det inte kommer fler." Heh, nee jag vet. Men å andra sidan så gråter den gamle tandläkaren en lite skvätt varje gång han ser den lagningen för den var egentligen onödig. Men det sa jag inte, jag bara log och sa "jajjemen!" och lät honom vara lite duktig.


Undra hur det går för Oscar i skolan idag? Första dagen och dessutom ny klass. Dom bör, om dom går på vanligt schema, ha rast om 40 minuter, får messa och höra då.
Och vänta på att pappa ringer, eller så har han glömt igen.

- Kom du ihåg vad du skulle göra?
- Ne, så det var bra att du ringde.
- Jag vet.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sophie

Fan vad gött att dina bissingar är i bra skicka! Nu är det bara min tur. PUH!

2009-01-07 @ 12:49:11
URL: http://pontiacpower.blogg.se/
Postat av: Jasas

Åh vad bra att käfta din är bra :D Du har varit sååå duktig nu, kickan! Och hoppas det går bra för Oscar idag!

2009-01-07 @ 14:17:28
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

Härligt att allt gick bra!

2009-01-07 @ 19:27:56
URL: http://myspecialplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0