Han vill bli överbevisad två gånger

Oscar har en tendens att när han går och lägger sig, höjer han upp- och nedladdningar vilket segar ner vårat internet brutalt. Jag försöker sitta här och göra mig trött, medans han ligger och läser för att bli trött så slipper jag ligga och tjata och väcka honom. Any how, jag hade precis bett honom komma upp och fixa så jag slipper sitta här hela natten och vänta så jag kunde lägga mig snart, på icke dåligt humör.

- God natt.
- Tack (för att du sänkte laddningarna).
- Nej, god natt. Då svarar man god natt älskling.
- Ja men jag kommer ju och lägger mig snart.
- Men jag får väl pussa dig ändå (vilket han gjorde precis innan jag sa att jag snart skulle lägga mig).
- Ja, men jag behöver inte säga god natt.


Självklart, vill han inte släppa det hela där. Allt kunde varit över men vill man ha sista ordet så vill man. Det räcker inte att jag ännu en gång visar att jag tänker ett steg längre och där med alltid har rätt, han vill bli överbevisad två gånger. Inte mig emot!


- Men jag kanske har somnat då?
- Nej, det har du inte.
- Du vet väl inte när jag somnar?
- Ne men du säger ju till.
- ..... Sant.

Kommentarer
Postat av: Jasas

Ja herregud :P

2009-01-15 @ 06:39:48
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0