Vilken slump jag är

Jasas: Haha så bra att du förstod i alla fal! Är ju, som skrivet, inte så lätt att i ord förklara hur man säger, hah!





Kom att tänka på en grej från i lördags.
Jag och pappa vi är nog rätt lika ändå, på olika sätt och vis. Inte bara det att jag möter folk som rycker tag i mig och med stora ögon utbrister "Är du Jompes dotter??" (nah okej, inte riktigt så, men känner dom igen mig är det för pappa) men också i sättet många gånger.
När jag bodde hemma var det inte många gånger vi bråkade, om man räknar från -97 till -05 kan jag räkna alla gånger på en hand. För vi är egentligen så lika så bråk behövs inte, men när det väl blir så blir det ordentligt. Skillnad med mamma där vi är FÖR lika så vi bråkade (ett tag) hela tiden.

Men i alla fall, i lördags.
Vi var på väg till bussen efter vi ätit och går förbi en restaurang och så säger pappa att den hetat Marco Polo innan och sådär. Han sa väl det två-tre gånger: Innan låg där en restaurang som hette Marco Polo, Förr hette den restaurangen Marco Polo, och sådär.

- Där inne träffade jag din mamma.
- Jasså?
- Jag och NN skulle bara käka en pizza innan vi drog hem och det var fullt överallt. Där hade dom två lediga platser, bredvid din mamma.
- Sicken otur! (ironiii) Tur att ni ändå bestämde er för att ta en pizza och inte drog hem bara.
- Ja, annars hade du ju inte funnits.
- Och det hade ju inte varit bra!

Och nu när jag skrivit konversationen, ser jag inte det roliga längre.
Eller ens det som gjorde att vi var så lika. Men jag tänkte väldigt mycket på det i lördags! Jag tror jag har glömt varannan mening eller nåt, för som sagt så var det inte alls lika kul nu.
Säkert ingen som fattar det hela heller, haha. Så nu överväger jag att ta bort det, men ah det får la vara där. Det är lite flummigt, men så fick ni ju veta hur nära det var att jag inte kom till?
Eller, vilken slump jag är? Haha!

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Ja men slumpen är bäst :D

2009-02-09 @ 13:14:14
URL: http://jasas.se
Postat av: LINDA

Man kan lätt bråka om man är FÖR lika: Då bråkar man med sig själv så att säga. ;)

2009-02-09 @ 13:29:11
URL: http://lindafunde.blogg.
Postat av: Marina (missmarina Lunar)

det var nog ödet att de träffades där ska du se! ;)

2009-02-09 @ 13:30:20
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0