Snabbmat hade man lätt kunnat äta sig fördärvad på

Anneli: Haha så bra, varje man behöver (bevisligen) en!

Chathrine: Ju mer jag tänker så hade väl säkert äta var tredje timme gått, men jag "vill" inte? Lättare hemma än på jobbet, det hade la gått men jobbar jag 10-19 behöver jag tre raster och det är väl inte troligast. Plus att då missar man ju allt jobb, hehe. Men efter 18 går inte för jag är van att komma hem 20 och äta där eller fram till 22, skulle jag äta 18 nu skulle jag vara hungrig hela kvällen. Jag har inte det ultimata jobbet för viktnedgång, tyvärr.
Men, mycket handlar om tänket också, jag vet. Och jag tänker inte tillräckligt bra, så risken finns att det kommer stå still tills jag kan säga "Ja, jag kommer äta var tredje timme och aldrig efter 18".

Erika: Vet inte om det var Klara & Mia du tänkte på, jag skrev i vilket fall inget om det men alla andra verkar älska den, hehe.





Nu är vi hemkomna från moster.
Ingen promenad där ifrån eller nu på kvällen. Liiite sent för kvällspromenad faktiskt, men jag trodde inte det skulle bli så sent. Men vi kom dit före 16 och började fixa och dona. Oscar i alla fall, jag tjötade med Puttis - så klart. Sen kom "morbror" och en timme (var det verkligen så länge? Tiden går fort när man har roligt) kom moster och då gick dom och hämtade pizza som vi blev bjudna på. Himla gulligt.
Och nu vet vi att vi ska flytta till stan, haha. Dom hade 12 listor till pizzerior/kinor/liknande som låg i närheten, gångavstånd! Och många av dom har dessutom hemköring. Och sen finns det ju mängder mer i hela stan, men jag menar tolv i närheten??

Vi har ynka tre, på gångavstånd.
Mc Donald's, en thai och en pizza. Vad är det, jämfört med tolv? Plus McDonald's och Burger King också då. Helt galet, tänk att bo i stan, på ett eller annat sätt. Hade varit mysigt, no doubt, men vette katten om det är min grej. Men snabbmat hade man lätt kunnat äta sig fördärvad på, haha.
Men nu är jag i alla fall skit trött. Blir nog en liten stund här och sen natti natti med Scrubs. Och försöka komma ut på prommis imorgon igen, fast inte riktigt lika tidigt så jag kan använda gluggarna till att se. Seee, inte klibba ihop. Och en långer, istället för kortisen idag. Jag vill, jag vill, jag vill! Så jag kan!

Kommentarer
Postat av: Marina

NATTI & HA EN BRA DAG IMORN!

2009-02-17 @ 21:27:14
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Vet du, jag såg på det där knepiga doktor-programmet på tv4 förut.. och där sa de att det inte gör någon skillnad om man äter sin middag precis innan man lägger sig (bortsett från ev. halsbränna då) Jag tror inte ett skit på det dock. Hela programmet är fejk ;p De har bara valt ut ett gäng snygga skådelspelare med bländande vita leenden som fått träna in lite medicinska termer och vips, så har vi ett dåligt fejk program! Haha...

2009-02-17 @ 21:57:55
URL: http://myspecialplace.blogg.se/
Postat av: Chathrine

Läser Annelis svar. Tror också "Doctors" e fejk. Lite fakta och mkt skönhet. Man måste låta magen vila innan man somnar - det är drf man inte ska äta ett par timmar innan man ska sova. Det handlar ju om omställning. Och sålänge man inte är 100% inställd, så kan det inte gå så bra. Då blir det halvmesyrer tyvärr. Man måste vara inställd på att vilja göra det bästa för sin hälsa, annars tar man inte in infon. Det hamnar någonstans "därbak" i huvudet. :) Lunch måste du ju få ? Jag har suttit i kassan och visst hann jag med att äta ett äpple i kassan, dricka lite vatten. Gå på lunch och sedan äta lite mellis i kassan igen. Det går om man vill. Ni har väl inte en ström av kunder oavbrutet så man inte hinner ta ett bett av en frukt ? :D Har fått för mig att sambon inte är med på det heller ? Om båda bytte kost så vore det mkt lättare. Då Ni kan peppa varandra. Äter man mer sällan än var 3e timme, så dyker sockersuget upp med. Och det är den värsta fällan. Men IAF. Gör som du gjorde förut - skriv en vecko-matsedel och handlar hem och ha alltid färsk frukot och grönsaker hemma. Så är du en bit på vägen iaf. :)

2009-02-17 @ 23:23:11
URL: http://snovit.wordpress.com
Postat av: Jasas.se

Ja vi har 3 pizzerior här i lilla Oskarström - det tycker jag är coolt :D Och en körvalåda!

2009-02-18 @ 08:05:21
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0