Snart får vi nog gå

Jasas: Men herre gud kvinna vad begär du? Tre listor på en och samma morgon, det var allt jag hade! Haha.

Marina: Jag försöker smitta så gott jag bara kan, haha! Du får tagga dig från mig och Jasas och ge dig ut på en runda!





Mm, så mätt i magen.
Smaskade i mig ett äpple och två morötter som lunch och blev så mätt. Kanske jag kan unvdika att smaka på Oscars baguette som han ska göra till sig nu, haha. Annars proppar det väl snart mat ur öronen på mig, kan jag tro.
Kom på att snart får vi nog gå också då. Försöker köra på det med att äta var tredje timme, även om jag åt för tidig frukost för jag vaknade så tidigt, så jag sköt fram lunchen en halvtimme.

Men om tre timmar är det ju liksom dags igen. Och ska vi då gå i två timmar plus kommer jag vara hungrig när jag kommer hem, eller innan om det vill sig illa.
Igår åt jag ju en Naturdiet innan jag gick, eller ja jag åt vid 15 och gick 16.30 och när jag kom hem 17.30 var jag gör hungrig. Då tog jag ett äpple. Kände sen att jag skulle druckit istället, och haft äpplet till sen.
Även om jag inte ska äta efter 18, och ska försöka lära kroppen det, så känner jag att ett äpple hade varit bättre då istället för drickat eller mackan som det blev istället. Men jaja, så kan det gå.

Herre gud, det var ju typ igår eller förrgår jag började att försöka övertala mig att äta så, tack vare Chathrine. Klart att det tar lite tid för kroppen och huvudet att vänja sig, men idag satsar jag på var tredje timme, slut klockan 18.

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Hhahaha, jag såg listorna efter jag kommenterat.. läser uppifrån och ner ;P

2009-02-19 @ 12:30:10
URL: http://jasas.se
Postat av: Chathrine

Skitbra! 2 timmar innan läggdags ska man inte tugga på ngt. Koffeinfritt té går bra. (dvs rött té roibois elr vad det heter, haha) Bara ni kommer in i rytmen, så kommer kroppen skrika efter ätbart ef 3 timmar. Istället för att man oroligt går o river i matskåpen i tid o tid och tar en macka här, en chokladbit där osv. Du är duktig!

2009-02-19 @ 13:11:35
URL: http://snovit.wordpress.com
Postat av: Anneli

Jag har också börjat få till det så vi äter middag innan klockan 18. Det funkar för mig, men Andreas är lagom glad. Han blir hungrig innan han lägger sig, men det är ju för att han alltid sitter uppe så länge. :p

2009-02-20 @ 00:08:36
URL: http://myspecialplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0