Nu är det mer än dags!

Anneli: Har nog aldrig tittat på det men skulle nog aldrig lita på vad en tv-doktor säger. Knappt så jag litar på dom när man går till VC, haha.

Chathrine: Ne, det är precis vad jag menar. Även om jag vill så gärna, så är inte hjärnan med tänket med och då går det inte. Men självklart kan man ha ett äpple att tugga på, jag fattade det som du menade mat var tredje timme :) Har för mig att när jag läste först i början om GI så stod att man fick äta vad man vill, bara man gör det var tredje timme. Men jag ska peppa mig att komma in i det tills jag börjar äta mat, och inget efter 18!
Och nej, han är inte med så. Där emot kommer han ju få äta av den nyttigare maten (som jag i alla fall tänkt ska bli när jag ät klar med pulver) för jag tänker inte stå och göra två maträtter varje dag. Sen om han inte tar sallad till, det skiter jag i egentligen. Det är det ju bara jag som behöver.

Jasas: Hela tre! Inte dåligt. Och då blir det inte som här, när vi har en, att dom har huuutlösa priser. Fast då äter man så sällan, hehe.
Jag är inte så "frysig" av mig heller, och jag tyckte bara det var lite kallt om låren igår men ögonfransarna sa nåt annat, haha!





Jag hade faktiskt tänkt säga natti här igår.
Vid 20.20 igår skickade jag ett meddelande till Malin att om hon ville och hade tid kunde hon ringa och bara tjöta (har ju inte pratat eller jobbat med henne på år och dar) annars ville jag bara veta om och när hon skulle jobba idag. Det är ju mitt i lägga barn-tider så det kändes så dumt att ringa.
En timme senare ringde hon, haha. "Var det länge sen du skickade det?" Naae, bara en timme. Så vi tjötade på till 23 när hon var tvungen att sova eftersom hon började nyss att jobba.

Men vi bestämde date idag.
Jag ska försöka hinna komma ner till hennes lunch och dricka kaffe och tjöta och hinna prata lite med Carina kanske. Om hon är där och det finns tid, vilket inte borde vara några problem men man vet aldrig. Eller så blir man så tankspridd av allt tjöt så man går i andra banor och sen säger man hej då.
Den går också, haha. Men det viktigaste är att komma ner och säga hej då, jag har inte varit där på två veckor! Helt galet känns det verkligen. Så nu är det mer än dags! Jyck, here I come!

Kommentarer
Postat av: Chathrine

hehe, nee. Man äter lunch och middag som mat. Och 2-3 mellisar. Helst ska man äta lite mera till mellis, men nöden har ingen lag.:)Nja, GI har 3 faser. I första får du hålla dig till mjölkprodukter, grönsaker och kött. I 2a fasen får du tillsätta lite råris elr fullkornspasta och i sista grovt osötat bröd. Ochi varje fas ska du utöka motionen med minuter. Och det handlar om promenader, cykling o simning t ex. Ingen löpning, gymmande osv. Det är tur att sambon kan äta samma som dig iaf - om han kunde ge fan i att fresta med godis med, så vore det ju toppen. Han vill ju troligen leva länge med (tms med dig). Jag ska kolla upp ett par bra ex på matscheman senare ikväll och maila.

2009-02-18 @ 09:28:00
URL: http://snovit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0