Dubbel moral

Jasas: Haha tyvärr är det inte så spännande som man kan tro - än i alla fall. Men hela tre inlägg har han hunnit skriva och jag har ju fixat design, alltid nåt.

Anneli: Tur att jag är så snabb och fixar då när jag avslöjade mig så, hehe.





Utan att nämna några namn kan jag säga att jag känner någon som har lite dubbel moral. Är väl egentligen inte dubbel moral just, men vi kan kalla det för det så länge. Denna människan lever och bor jag med. Så när det uppstår grejer är den oftast med.
Som till exempel när den ska äta en bulle, och jag också vill ha en, så får jag till svar att nej jag bantar ju. Sen får jag ju en bulle om jag vill, men den påpekar att jag inte bör äta en bulle. Det är väl bra så set.
Sen säger jag att jag är sugen på pizza. Säger den då "Nej, du bantar"? Nej, den frågar om vi inte ska gå ner och köpa pizza sen då. Vad hände med bantningen då? Dubbelmoral I say.

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Oahw.. inte lätt att vara Jenni alla gånger inte..

2009-02-25 @ 17:31:37
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

Vet du, jag känner igen det där... det stämmer in på någon jag bor med :p

2009-02-25 @ 21:48:58
URL: http://myspecialplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0