Detta blir ett mega inlägg

Anneli: Det är nog inte samma som jag åt när jag var liten, men lät gott så det ska jag absolut testa! Jag har för mig att det bara var potatis, purjolök och mjölk men jag vet inte. Men, nu har jag ju denna att testa!





Jag håller på att bli tokig på blogg.se!
Man får klicka, gå till baka, klicka, gå tillbaka tre-fyra gånger (minst) för att kunna göra nåt här på bloggen. För att börja med att logga in också då. Och sen för att komma in på nån blogg, klicka, gå tillbaka. Gu så tröttsamt. Lutar mer och mer åt en egen domän. Inte bara av den orsaken, men också.

Nu är vi i alla fall hemma, allesammen.
Mamma mötte oss/lämnade av liten vid Lidl och vi gick in och handlade snabbt och lätt. Tänkte det var bättre att köpa godis där än imorgon i stan. Allra värst är ju att köpa i bion, mamma mia! Så det blev varsinn godispåse till honom och mig (jaa, till mig också. Det är fredag och bio) och ostbågar till dom till ikväll. Jag ska hålla mig ifrån dom. Börjar man är det kört men, jag är stark och ska inte ta en enda!

Ja i alla fall, det var det vi köpte.
Två påsar godis och ostbågar. 68 kronor, snart kommer vi få pengar när vi är och handlar? Men då är det fixat i alla fall. Räknade med att han skulle vilja ha godis men kom på när vi gick in att jag kunde ju fråga. Vill du ha popcorn eller godis? Godiiiis!


Jag passar på att blogga som en galning.
Man vet ju inte om det går att komma in på bloggen mer sen, eller om jag kommer ha tålamod till att försöka så jag passar på här nu. Och medans han sysselsätter sig själv med Lego Star Wars på Wii:t. Sen får vi umgås allihoppa. Orre får slita sig från sin lillebror och vara med miiiiin!


Jag tror dessutom min mail fått fnatt.
Eller, jag högerklickar på MSN-gubben vid klockan för att se hur många nya mail jag har och ta mig till inkorgen. I ett par dagar har det stått 3 oavsett om det är tomt eller inte. Och så har jag väl lite glömt att titta idag, och såg 3 igen men tänkte att det är väl bäst att kolla, ifall ifall liksom. Nee, men låg där inte 10 nya mail och väntade? Mycket skräp men sånt jag ville ha också, så det var ju tur att jag tittade.


Hmm ja, what else?
Gjorde nästan thekakor idag. När jag gjorde frukostbullarna första gången (i förrgår) blev som små till ytan men väldigt höga så jag har delat dom i tre delar nu. Så idag försökte jag göra en större yta och plattare "bulle". Well, det blev thekakor. Så nästa gång får det bli ett mellanting.

Men gott blev det.
Trots att det blev lite tokigt, haha. Jag läste 2 msk socker och 1 msk salt, men gjorde tvärt om. Tänkte att jag vill ju inte ha dom fööör salta, men lite mer smak eftersom jag hade för lite sist (måttade i handen, trodde det var typ bra och såg sen med riktigt mått att jag hade inte ens hälften). Så efter 2 matskedar salt slängde jag i lite mer än 3 med socker, för att jäma upp. Och det blev faktiskt bra.


Ja, detta blir ett mega inlägg.
Men som sagt, jag lär väl kanske inte sitta här så mycket mer och man vet ju inte hur bloggen strular. Men jag har gjort två hopp när det är "ämnes bytning" och ett hopp för att bara göra en andningspaus i samma ämne. Så kan ni ju läsa bit för bit under kvällens gång. Om inlägget ens kommer upp.

Sitter och kollar mig omkring.
Ingenting som kan bidra till nåt att skriva om. Jag är på sånt skrivarhumör så jag höll på att öppna Word och skriva nåt! Men har inget att blogga om och blir så blank om jag ska sätta mig och bara skriva. Vet liksom inte vad, varför eller till vem. Men men, jag får sysselsätta mig med annat?

Kommentarer
Postat av: Anneli

Soppan är god, så prova du om du får tillfälle :) Jag har för övrigt ständigt haft fem nya mail i min inkorg i tre dagar nu :p

2009-02-12 @ 21:41:46
URL: http://myspecialplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0