Då blir det hett, hett hett

Ann-Sophie: Hehe tack för tummarna!

Anneli: Ja det är ju lite extra. Bara som igår när vi fixade dip, och när jag säger att det var en färdig påse frågade hon om det var mjöl i? Ehh, va? Vad säger du? Tydligen brukar det var det, och även på chips och grejer. Ne, det är gör krångligt att hålla reda på en och värre med två. Därför jag ville göra nåt som hon, och alla andra, kan äta.





Jaha, nu sitter vi här och väntar.
Mamma rinde för 15-20 minuter och sa att vi inte behöver vänta oss folk än. Nehe? Ne, mummu hade bestämt att dom skulle åka vid 12 (och då var det sagt 12 här) och då ska dom hämta moster efter det, och eventuellt nån annan mamma hade inte hängt med där riktigt. Jaha, det var ju kul.
Och när jag sa att det hade ju varit bra att få reda på innan, eftersom vi börjat förbereda så sa hon att hon tänkt ringa tidigare. Men det är väl inte upp till henne? Hon hade inte tänkt komma 12 för dom har massa annat med skridskor och fotboll idag, så dom skulle komma senare.

Men ja, då får vi se vad vi hinner.
Därför jag tyckte 12 var en bra tid eftersom vi ska till badet. Jag tror inte, men man vet ju inte, om folk stannar så länge som tills vi ska åka men man vill ju inte känna att man måste slänga ut dom och så. Eller liksom "Jaaaa, nu måste vi nog åka" och då ska alla andra göra det först och så blir det kö.
Jaja, det är tur att det bara är kalas en gång om året och jag tänker inte bjuda in förrän jag fyller 25. Den som vill är välkommen de åren emellan, men jag tänker inte ställa tll med massa kalas. Ingen annan som gör det heller, så varför ska vi lägga ner tid, pengar och energi på det?

Jaja, så är det. Dagen kan bli bra ändå.
Ska kolla kakan strax, eller rättare sagt be Oscar nu. Lite tur för då hann ju den svalna mer. Och jag hoppas den är klar snart, det börjar bli kallt. Är inte tillräckligt kallt ute/i loftgången/i hallen så jag fick öppna balkongdörren och ställa kakan i draget där. Kallt börjar det bli här nu.
Men det värms ju rätt snabbt när alla andra kommer sen. Då blir det hett, hett, hett. Igår kväll satt vi fem vuxna och ett barn i soffan och när folk började ta av sig frågade jag om nån frös eller om vi skulle öppna, hehe. Idag sitter vi ju inte lika tätt, men det blir ju varmt ändå.

Usch, det här är inte bra, haha!
Jag vill inte sluta. Bara blogga, blogga, blogga! Mest för att jag inte har så mycket annat att göra liksom. Bloggkoll börjar komma igång igen men ändå. Och kakan är fortfarande varm. Men nu är i alla fall kragen av så kanske det går lite snabbare. Jaaa jaaa... Jag kanske skulle fota?
Men jag orkar inte. Man ligger så jädra gott i soffan, haha! Lutar ryggen mot armstödet och benen rakt ut, datorn i knät. Perfect. Kan sitta här och så här tills tiden tar slut. Eller i alla fall tills kakan svalnar. Men så går det, man får skylla sig själv. Även om allt är lättare när det är Oscars fel.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Så kan det gå... men har man sagt en tid så bör den ju gälla. Tur i oturen med kakan. Och hoppas ni inte behöver köra ut folket när ni måste åka sen.

2009-02-22 @ 12:33:15
URL: http://myspecialplace.blogg.se/
Postat av: Marina

hej hoppas ni slipper slänga ut folk sen ^¨.

ha det braigt!! :D

2009-02-22 @ 13:08:52
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: Zandra

Ha en fortsatt bra söndag!

2009-02-22 @ 15:52:23
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Jasas.se

Märks att du tycker om datorn, vad ROLIGT! Sen kommer jag inte ihåg vad jag skulle skriva.. JO, störigt med folk som inte kommer i tid (ÄVEN om det är gott folk, som man tycker om). Säger man 12 så är det liksom 12 och inte 12.30....

2009-02-22 @ 17:01:35
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0