Improvisation

Anton gick nästan hela torsdagen och antingen sjöng eller pratade om låtarna dom skulle sjunga på fredagen på luciat. Nånstans där var det en sankta lucia och jag frågade vilken det var. "Sankta lucia, bara" svarade han och jag sa att jag undrade om det var samma som jag kunde.

"Sjung din då!" sa han för att se om han kände igen den.

Sankta lucica, ge mig en tia. Tian var trasig..... (minnesförlust) så ge mig en femma!

Nej, det var inte den dom skulle sjunga. Men nu, nu kom jag på hur den faktiskt går!

Sankta lucia, ge mig en tia. Tian var trasig, lucian var knasig.

Men jag vet inte, ska jag ringa upp Anton och erkänna att jag inte kom ihåg hur låten gick så jag bara improviserade när jag sjöng den för honom? För han blev ju inte ens lite imponerad. Eller så får jag se till att kunna den till nästa år och göra nytt försök då. Och hoppas att han glömt från detta året.

Kommentarer
Postat av: Marina

sankta lucia ge mej en tia inte en femma för det har jag hemma!



hehe!

2009-12-13 @ 13:02:11
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com
Postat av: ♥ Jasas

HAH, jag har aldrig hört någon fortsättning på det med tian :D

2009-12-15 @ 13:21:53
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0